Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-HJÆLP

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg er begivet mig ud i et projekt hvor jeg er lidt på dybt vand når det kommer til opbygning og trafik på hjemmesider. Mit spørgsmål går på hvor meget man skal forvente det vil koste, at lave en hjemmeside eller en database på omkring 20.000 brugere. hvor der selvfølgelig er meget daglig trafik.

Ved det kan virke som et vidt begreb, men kan det klares med en 10.000 hvis man finder den rigtige?


På forhånd tak :)

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For at nogen kan give dig et realistisk svar på, hvad det i sidste ende vil kunne løbe op i, så er du nødt til at give flere informationer.

Du siger "en hjemmeside eller en database" - Der er stor forskel på, om der skal laves en komplet hjemmeside, eller om dataene bare skal kunne tilgås gennem en database. Ud fra din beskrivelse er det ikke til at vide, om du vil have lavet en ny DBA.dk eller om du blot efterspørger en konstruktion af en database til dine brugere med eksempelvis kontaktoplysninger.

Hvad er det helt præcist, du vil have udarbejdet?

  • Er det en hjemmeside eller en database?
  • Hvad skal hjemmesiden have af funktioner?
  • Hvad skal databasen indeholde af information?
  • Skal brugerne have forskellige rettigheder m.m. på hjemmesiden?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig i det Casper skriver. Derudover for at give en vinkel på hosting ville man skulle analysere hvor meget det ville kræve at have x antal brugere på på samme tid - og det ville helt komme an på den applikation man får opbygget.

Bygges tingene forkert op kan man let komme ud i at bruge en masse penge på hosting for eksempel, som man kunne have sparet ved at have lidt fokus på resourcerne mens man udviklede fremfor at vælge den billigste.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du i princippet beder os om, er at spørge hvad det koster at bygge et hus, og hvad det kræver. 

Du har "bare" lige glemt at fortælle os om det er et legehus der kan bygges på en hårds dags arbejde, eller om det er Fields Shopping center. 

Forstå mig nu ret - der er rigtigt mange elementer i det - og det du i princippet beskriver, kunne sammenlignes med Facebook

Tror det koster Facebook omkring et tre-cifret million beløb om måneden, bare i videre udvikling af deres site HVER MÅNED. 

Og det er uden at tale om servere, kontore etc. 

Første punkt på listen må være at få lavet en ordenlig 10 siders forretningsplan, og udfra det kan vi hjælpe.

Du er velkommen til at maile mig din forretningsplan til den tid, og så skal jeg nok hurtigt læse den og bruge 10 min på hurtigt at svare dig på hvad du er på vej indtil - kvit og frit. 

Min mail er jh@jannikhansen.co.uk

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

... eller er de fordelt over hele dagen? Kommer de alle fra DK eller er det Europa, Verden? 

Hvad skal de ... vallideres eller skal der trækkes data (skrive/læse/ændre)? 

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved intet om IT, men kunne godt ha brug for lignende overslag i fremtiden... Dog kan jeg se at man skal være meget meget præcis før man får faktisk hjælp istedet for hak på hak.
Angående "krav" om 10 siders forretningsplan, så angriber jeg baglands, Når ideer dukker op så prøver jeg at starte med finans delen først for at se om det har chancer for at hænge sammen, derefter alt fyldet med hvad er jeg god til og hvem er de andre bla bla bla.(læs launch af Scott duffy)
Er det ikke muligt at give trådstarter et overslag på hvad koster en side som fungere ligesom DBA med max 20000 brugere ind og kigge dagligt og 20GB data..
eller samme antal brugere men som dating site...

Vh John

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John:
Dog kan jeg se at man skal være meget meget præcis før man får faktisk hjælp istedet for hak på hak.

Jeg ser det slet ikke som hak, det er relevante spørgsmål der stilles, som er afgørende for den løsning der skal laves - og dermed prisen.

Min erfaring som tidl. freelance udvikler er, at kunden tænker: "Bare en side som DBA" mens udvikleren tænker: "avanceret søgefunktion, upload og billeder inkl. billedbehandling, brugerprofiler, email notifikationer, implementering af betalingskort, abonnementssystem, sikkerhed, skalerbarhed, valg af platform, valg af database, versionsstyring, automatiserede tests, dokumentation etc."

Blot noget at tænke over Smile

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Min erfaring som tidl. freelance udvikler er, at kunden tænker: "Bare en side som DBA" mens udvikleren tænker: "avanceret søgefunktion, upload og billeder inkl. billedbehandling, brugerprofiler, email notifikationer, implementering af betalingskort, abonnementssystem, sikkerhed, skalerbarhed, valg af platform, valg af database, versionsstyring, automatiserede tests, dokumentation etc."

Jeg lavede for år siden et site lign. funktionalitets mæssigt. Solgte det for godt 250 tkr. Og firmaet er idag lukket ned, simpelthen fordi det ikke var muligt for dem at markedsfører det. Altså det var ikke de rette mennesker bag det. 

Men tænk lige over hvor lidt reel forretning du får ud af 20.000 kr. Du får vel en standard webshop uden noget ekstra for den pris. Og det er vel og mærke kun hvis ikke Nets kræver et depositum fordi de ikke tror du kan håndtere abbonnements betalingerne. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til de garvede gutter (Carsten og Jannik)

 

kan godt se at i ser opgaven med andre briller.

så for at få et reelt bud er man nødt til  at lave lidt mere ben arbejde,,,

hvis nu en ikke it mand kommer med:

wireframes med forklaring af ønskede funktioner på div undersider og guesstimate for start og slut antal brugere/trafik, ville det være nok til at give bud ?

eller.... spiser udviklere frokost Big Smile ? så kunne man jo bruge en time på at forklare visionerene, og måske komme frem til et ball park tal.

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

John:
Tak til de garvede gutter (Carsten og Jannik)

For at kunne lave en ordenlig løsning, skal man som programmør altid have indadgående kendskab til hvilken type forretning kunden ønsker, ellers vil det være umiligt eller være baseret på det rene held hvis man rent faktisk laver det ønskede. 

Den største del ved programmering, er faktisk forståelse. 

Ikke så meget selve programmeringen, det kan man gøre op i timer. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)