Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse og overskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom forskudsopgørelsen for år 2008 ind af døren... sammen med en stak girokort.

Når de skriver Overskud x antal kroner, hvad er de så gået ud fra (nu hvor det er først er opstartet i år), nogen der ved det?

Og hvad mener de konkret med Overskud? Er det hvad man reelt har TJENT, altså når man har trukket alle udgifter fra det som er indgået på kontoen eller er det alt hvad der bare generelt kommer ind på kontoen som de kalder overskud?

Min veninde og jeg er nemlig lidt usikre på dette og tror begge noget forskellligt.

Håber I kan hjælpe? Bare inden vi panikker helt...

Mange hilsner GItha

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det de mener med overskud er jeres omsætning fratrukket alle fradragsberettiget omkostninger.

Jeg tror det overskud de skriver på forskudsopgørelsen, er et gæt. Det er muligvis lavet ud fra en beregningsmodel indeholdende jeres momstal og nogle forventninger til branchen i er i .

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mads624:

Det de mener med overskud er jeres omsætning fratrukket alle fradragsberettiget omkostninger.

Jeg tror det overskud de skriver på forskudsopgørelsen, er et gæt. Det er muligvis lavet ud fra en beregningsmodel indeholdende jeres momstal og nogle forventninger til branchen i er i .

Det er i princippet også flintrende ligegyldigt hvordan de er kommet frem til hvilket beløb de har sat på i overskud Smile

Men det vigtigste for både min veninde og jeg, var at finde ud af hvad man egentlig snakker om i SKAT's verden når vi snakker "Overskud".

Men det må jo så være, alt hvad der kommer ind på kontoen minus alt det som er indkøbt/indkøbes til varelager, fragtomkostninger fra leverandør, til kunde, salgsfremmende omkostninger såsom visitkort, klistermærker, emballage, kontorartikler, annoncering osv osv. - korrekt forstået eller??

 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis i ikke har andre omkostninger end dem du nævner.

Du skal også huske på der kan være salg og køb der endnu ikke er betalt. Det skal også med.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)