Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan laver du et vinder-pitch af din startup og inkasserer 25 millioner kr. i kapital


Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 15
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Opskriften på et vinder-pitch


Danske Planday har været længe undervejs, men  har netop opnået den fornødne kapital, til at kunne begynde deres internationale ekspansion i england og USA.

Christian giver os i interviewet opskriften på hvordan det lykkedes dem at lave et pitch der fik investorerne til at bide på.

 

Kæmpe behov


"i følge vores beregninger arbjeder 80 % af virksomhederne i vores målgrupper stadig med papir og blyant og små post-it lapper i deres vagt planlægning" sådan beskriver Christian Brøndum det problem virksomheden søger at løse med produktet Planday.

produktet er en online service der gør det nemt og overskueligt at planlægge vagtskemaer og løn for medarbejdere.

 

Hvem lytter man til?


Virksomheden har brugt meget tid på at interviewe målgruppen i udviklingen af produktet og derfor er resultatet også ekstremt smart i forhold til de problemstillinger der opstår ved sædvanlig vagtplanlægning.

Faktisk har de i Planday været så gode til at lytte til deres målgruppe at Christian beskriver den største udfordring i udviklingen af virksomheden som værende at vælge hvad man skal lytte til og hvad man ikke skal.

 

Milliard marked med få konkurrenter


"vi har kun kunne finde frem til 5 konkurrenter som leverer den samme type løsning som vi selv gør og det er jo ikke mange på et marked der er mange milliarder værd" fortæller christian og hos Creandum som er fonden bag kapital indskuddet på 25 mio. kr. spår man også et milliard stort markedspotentiale på markedet for vagtplanlægning.

Dermed er der lagt godt i ovnen til en ordentlig forretningssucces for Planday de næste par år og der er da også nogle interessante profiler i bestyrelsen. Bl.a. Morten larsen som har været med til at stifte virksomheden Miinto.com og Hungry.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)