Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 gange sendt, nægtet modtagelse, hvem betaler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 59
Fra  B-engel Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige et måske lidt tricky spørgsmål. Jeg har solgt en vare over ebay til en Tysk kunde. Jeg sender varen med det samme. Kunden skriver til mig efter 3 uger at pakken ikke er kommet frem. 3 dage efter modtager jeg pekken retur med begrundelsen at adressen var angivet forkert. Adressen var dog den jeg havde fået af kunden. For at være flink sender jeg pakken igen uden at kræve porto (der blev heller ikke krævet portoen i første omgang) jeg sender som pakke uden omdeling og sender tracking nummer til kunden samt informere om at der kommer en mail med info. 

Jeg kan efter en uge se at pakken endnu ikke er afhentet og kontakter kunden. Denne bliver nu sur på mig fordi pakken ikke er leveret til adressen men til en pakkeshop og nægter at afhente pakken.

Mit spørgmål er nu hvordan jeg er stillet med hensigt til porto udgifterne, jeg har nu betalt portoen 2 gange for i alt 150kr, selve varen er på 350kr. Er det virklig mig der bliver siddende på porto omkostningerne?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kunne besvare dit spørgsmål, sidder jeg dog med noget jeg undrer mig over. Da du sender pakken for anden gang, har du da kontaktet kunden for at sikre at adressen var korrekt? :)

Fra Horsens
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 59
Fra  B-engel Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja adressen ved anden forsendelse er korrekt. 

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at det ikke kan betale sig for 150 kr. at få en sur kunde, derimod bid i det sure æble og betal de 150 kr. Så kan det også være at kunden ser det som god service, og på den måde roder du dig ikke ud i dårlige anmeldelser, så på længere sigt gavner det dig bedre.

Hilsen Mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 59
Fra  B-engel Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok også rigtig. Det er sikker fordi jeg bare er lidt mopset over at kunden blev sur på mig, selv om jeg havde ydet god service og ikke krævet forsendelsesomkostninger en eneste gang ;)

Fra Greve
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Mads Husum Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg godt forstå Sina, nogle gange kan man godt blive så irriterede at man glemmer at se på det fra et forretningsmæssigt synspunkt, desværre er der nogle kunder der bare er svære at ha og gøre med!

Men held og lykke med det

Mads.

Styrk dit personlige brand med en personlig hjemmeside - madshusum.com/hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 59
Fra  B-engel Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :) og mange tak for svarene

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)