Hej Jeg har lige et måske lidt tricky spørgsmål. Jeg har solgt en vare over ebay til en Tysk kunde. Jeg sender varen med det samme. Kunden skriver til mig efter 3 uger at pakken ikke er kommet frem. 3 dage efter modtager jeg pekken retur med begrundelsen at adressen var angivet forkert. Adressen var dog den jeg havde fået af kunden. For at være flink sender jeg pakken igen uden at kræve porto (der blev heller ikke krævet portoen i første omgang) jeg sender som pakke uden omdeling og sender tracking nummer til kunden samt informere om at der kommer en mail med info. Jeg kan efter en uge se at pakken endnu ikke er afhentet og kontakter kunden. Denne bliver nu sur på mig fordi pakken ikke er leveret til adressen men til en pakkeshop og nægter at afhente pakken. Mit spørgmål er nu hvordan jeg er stillet med hensigt til porto udgifterne, jeg har nu betalt portoen 2 gange for i alt 150kr, selve varen er på 350kr. Er det virklig mig der bliver siddende på porto omkostningerne? |
Uden at kunne besvare dit spørgsmål, sidder jeg dog med noget jeg undrer mig over. Da du sender pakken for anden gang, har du da kontaktet kunden for at sikre at adressen var korrekt? :)