Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg en god arbejdsgiver eller er det useriøst? - Løn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at give mine ansatte muligheden for om de vil blive provisions lønnet eller timelønnet. Der er en økonomisk gevinst ved provisions modellen for ansatte hvis personen sælger meget, og der er en økonomisk sikkerhed ved timelønnen, men der kan personen så ikke tjene så meget som ved den anden model. 

Er jeg en godarbejdsgiver ved at give dem valget mellem den ene eller anden model? Eller er det useriøst?

Mvh

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du er en god arbejdsgiver og nej, det er ikke useriøst - såfremt du gør det på den rigtige måde.

Som jeg ser det, er det tvingende nødvendigt for arbejdstrivslen at det ikke bliver en konkurrence mellem de provisionslønnede og de timelønnede. Du må som arbejdsgiver holde tavsheden omkring hvem der vælger hvad. Til gengæld får du super meget credit for at lade dem bestemme selv såfremt at timelønnen er rimelig holdt op imod provision og provisionen er rimelig holdt op imod timeløn. Håber du forstår hvad jeg mener med dette.

DU skal som arbejdsgiver heller ikke se ned på- eller tænke mindre om dem der vælger timelønnen da alle mennesker er forskellige og som du selv belyser har nogen brug for trygheden i timelønnen medens andre igen er konkurrencemennesker og trives med provision.

Er du ikke afklaret med nogen af ovenstående problemstillinger (og måske flere i samme boldgade), synes jeg det er bedre at du vælger en af løsningerne for den type job du tilbyder og står fast ved den. Så må arbejdstagerne vælge det til eller fra :)

Det var nogle inputs fra mig - det er ikke nødvendigvis det rigtige, men jeg håber at have budt ind med noget brugbart.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle seriøse provisions modeler har stadig en grundløn. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)