Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med IT-mænd

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem flere år haft den samme hovedpine.

1) Haft svært ved at finde en kombitent IT-mand

2) Når jeg har ansat en oplever jeg at personen ofte får alt for meget magt ift at han/hun varetager opgaver som jeg har et ringe kendskab til.

Er der nogen som har haft samme udfordringer og evt kan give fif til hvordan i tackler denne udfordring.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus. 

Jeg synes ærligt talt du anskuer det helt forkert. Selvfølgelig skal vedkommende da varetage opgaver som du har ringe kendskab til. Det er jo derfor du har ansat ham. Hvis du kun ansatte folk der var "dummere" end dig selv ville din virksomhed dø. Du skal ansætte folk der er dygtigere end dig selv, lære af dem og derved udvikle din forretning. Derudover lyder det som om, at du har en udfordring med tillid i forhold til dine ansatte - det kan selvfølgelig bero på dårlige erfaringer - men hvis du ikke viser dine ansatte den tillid de har krav på jf. deres ansættelse, så glider din lederrolle hurtigt ud i sandet og du vil stå tilbage med aben selv.

Når alt dette er sagt, har du så overvejet om du i det hele taget har brug for en fastansat IT mand? - de færreste virksomheder har i virkeligheden brug for en ITmand 37 timer / uge.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldkommen enig med Kim. Brug et par konsulenter, via teamviewer etc. 

Det betyder at du altid får frisk input :-) 

Du er velkommen til at kontakte mig på jh@jannikhansen.co.uk

Du bør investere dig ud af behovet for IT hjælp, fx via et lille intranet til medarbejdere. 

Det kan næsten altid forbygges, så behovet for reel IT hjælp er et minimum. 

Mine kunder af den slags, er altid meget store i starten. 3-6 mdr senere, så forsvinder de mere eller mindre - fordi så er de selvkørende. 

Det hele kommer an på ens tilgang til det. 

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Som jeg kan forstå er jeres anbefaling konsulent fremfor fast ansættelse.

Jeg har ved flere lejligheder haft en fast mand på til opsættelse af CRM system, ringe systemer osv. Og ofte har det været en besværlig proces for andre at overtage vedligeholdelse efterfølgende. Hvilker forberedelser mener I jeg kunne havde gjort inden?

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 104
Fra  myphoner.com Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Hvilke IT systemer er det du har brug for opsætning til? Der findes efterhånden cloud-baserede alternativer til de fleste arbejdsprocesser, som potentielt fuldstændigt vil fjerne dit behov for en "IT-mand". Så skal du "Bare" have nogle medarbejdere med alm. IT kundskaber.

Mit råd: Se på dine værktøjer, hvilke giver dig hovedpine i forhold til opsætning, vedligehold og drift? Led efter clouds baserede alternativer - sæt evt. en ung og entusiastisk medarbejder til at prøve nogle stykker af og give dig en anbefaling.

/Jeppe

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus E. Hansen:
Jeg har ved flere lejligheder haft en fast mand på til opsættelse af CRM system, ringe systemer osv. Og ofte har det været en besværlig proces for andre at overtage vedligeholdelse efterfølgende. Hvilker forberedelser mener I jeg kunne havde gjort inden?

Jeg har bare shared Evernote notesbook, med mine kunder. Der kan diverse dokumentation, passwords etc gemmes. 

Det gør det nemt, at opbevarer dokumentationen. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Har du ikke nogle i dit netværk som kan anbefale en IT-mand? Jeg er selv typen som har svært ved at smide ansvar fra mig, men det giver altid lidt mere ro i sindet hvis de kommer anbefalet af folk man kender. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)