Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg fat i den lange ende?. Ang bogføring

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  M&N Malerne Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved vi har flere udgifter end malingen, men princippet er det samme, så ingen grund til at gøre et eksempel mere vanskeligt end hvad behøves.

Samtidig, ser jeg det med køb af firmabil som en dum udgift i opstarts fasen, når vi begge har velfungerende privat biler, og leverandør der har gratis fragt ved store køb.

Så det venter vi med til der er kommet lidt kapital i firmaet.

2. Vi kan ikke vist ikke have gulplade biler i vores I/S.

3. Hvorfor skulle vi dog ligge og reklamere for vores arbejdsgiver på vores egne sager efter arbejde, ville jeg se som dum reklame, og derimod er vi hel velvidende med reglerne på det punkt med kørsel privat i firmabil, men igen rimelig dumt at vores kunder tror vi har skiftet navn :)

Vi er slet ikke ved at overveje VSO endnu, vi er i en stille opstart og laver arbejde efter vores normale arbejde. Ja der skal knokles.

Igen super debat, vi suger alt til os. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M&N Malerne:
Jeg ved vi har flere udgifter end malingen, men princippet er det samme, så ingen grund til at gøre et eksempel mere vanskeligt end hvad behøves.

Lige netop !!

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
De kan ikke ha firmabil i alm I/S

Og hvad skulle problemet så være i det ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et I/S som personlig selskab skatter af overskud og har ikke løn og firmabil kan man ikke ha lovmæssigt i alm personlig virksomhed så som I/S - det kræver man benytter virksomhedsskatteordningen som de jo slet ikke er i nærheden af ud fra hvad de skriver. De er helt nye - de har som eneste problem moms på en slibemaskine - så de er jo slet ikke i nærheden af at overveje VSO og firmabil - men anyway - alm I/S = ikke firmabil

http://www.tax.dk/pjecer/firmabil_selvstaendige.htm 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  M&N Malerne Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vi venter dog en del endnu med at drøfte VSO ordningen, og der har vi en revisor vi lige hiver fat i, hvis det skulle blive aktuelt.

Og igen fantastiske svar og debat. 

Samt stor tak til dig John, for både din E-bog og fantastiske råd.

Nu har jeg dog lige et spørgsmål til, vi overvejer at købe et sprøjteanlæg til maling af en bekendt, men har vi mulighed for at trække noget fra det hvis vi køber det til firmaet, i og med han sælger det som brugt privat, og uden en momsregistrering.
Der har jeg forstået, at vi køber den brugt og til nuværende markeds værdi, samt han sælger den uden moms, så vi kan vel intet smart lave ved det "værktøjs køb"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - nu ved jeg ikke hvad du mener med "smart" - men hvis man skal trække moms fra nogen nu i er staret (og ikke sliberen som I bare sælger fra privat til firma til det i gav for den ialt og lader hele beløbet være uden moms) - så skal moms jo fremgå af regningen fra en momsregistreret

Her kan I bare købe den via en konto uden moms (eller undertrykke/stryge/slette moms satsen) for den pris som I skal gi for den.

Så bliver den en udgift i år (hvis den koster under 12600 og ellers skal den afskrives med 25% om året) og dermed går det jo fra jeres indtægt og fortjeneste til skat (og jer selv :) ) bliver mindre

Man kan aldrig selv beregne moms af noget som helst  hvor det ikke fremgår fra Danmark

Godt du kunne brge bogen, se til at få lavet en ejeraftale som beskrevet i den, hvis I ikke allerede har det. Den skal laves lige fra start og er mindst lige så vigtig for venner som for alt andet

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Fra  M&N Malerne Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det klogeste så i dette tilfælde ikke være at lade være at registrere den i firmaet, og bare købe den privat ved siden af ?

Ja vi har fået lavet en ejeraftale, bare så alt står sort på hvidt, hvis der skulle ske ændringer af nogen art.

VH. Nicklas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - Hvis I køber den privat så ejer i den jo privat og det gir jo ikke en skattebesparelse

Hvis I køber den i firma - så sparer i jo skat som

Malerindtægt 2015 100.000 kr ex moms

minus maling 5000 ex moms

minus slibemaskine 10.000 uden moms

minus ny maskine (sprøjte) 10.000 uden moms

resultat 75.000 kr som I betaler skat af. Dermed er det jo en fordel at få dem ind i firmaet. (og det her var jo meget forsimplet regnskab/resultat bare for forståelse.

HVIS I så lukker en dag, så skal de ud igen, enten til jer selv eller andre, ved at I køber dem - den del er med i bogen vil du se - Så længe i har firmaet, har I skatte fordelen af købet - hvis I lukker, skal alle aktiver ud igen

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Et I/S som personlig selskab skatter af overskud og har ikke løn og firmabil kan man ikke ha lovmæssigt i alm personlig virksomhed så som I/S - det kræver man benytter virksomhedsskatteordningen som de jo slet ikke er i nærheden af ud fra hvad de skriver. De er helt nye - de har som eneste problem moms på en slibemaskine - så de er jo slet ikke i nærheden af at overveje VSO og firmabil - men anyway - alm I/S = ikke firmabil

Jeg tror vi tænker på hver vores slags firmabil her. Du tænker vel på en som virksomhedden stiller til rådighed for ham og jeg tænker på en som han køber til virksomhedden. Ellers fatter jeg simpelt hen ikke en bjælde af det du skriver. Og i dit link står der intet om I/S så det hjalp heller ikke på forklaringen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

så kan jeg ikke hjælpe bedre Michael. I mit link står der skam om I/S - I/S er personlig virksomhed og der er firmabiler private - helt som i personlig enkeltmands uden for VSO

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)