Jeg lavede for et halvt års tid siden de her færdige speakpakker til telefonsvareren (se linket), og jeg har ikke solgt en eneste af dem (okay, én enkelt med stor rabat). Det var en af de der "jeg prøver det sgu"-ideer, og så har jeg ikke fået gjort mere ved det. Og de har altså (sjovt nok ;-)) ikke solgt sig selv. Så nu kunne jeg tænke mig at gøre noget ved det. Men hvad? Hvad tænker du om dem? Er der overhovedet nogen der vil have en telefonsvarer uden firmanavn? Er prisen rigtig (det halve af et tilpasset speak og noget billigere end de speaks Firmafon f.eks. tilbyder deres kunder)? Er der for meget gør det selv-arbejde ved det? Skal der en se-her-hvor-nemt-det-er-video på? Kom frisk med ideer og kommentarer. Venlig hilsen Anja |
Hej Anja
Jeg har med fornøjelse fulgt dig, læst din bog om et helt andet emne, og nu vil jeg gerne bidrage med lidt af min erfaring.
1)
Kunderne ved jo godt hvor de har ringet hen, og man mister jo ingen kunder ved at forvirre dem der har ringet forkert :-)
Så jeg tror godt at man vil have en telefonsvarer uden navn når man som det fremgår af pakkerne har flere muligheder. Hvilket leder til punkt to.
2)
Udmærkede links du giver til "gør det selv" software (tak for det) - men når man nu er på linket og skal navigere rundt her alligevel, så frister det jo den sparsommelige at lave sin egen løsning. Kommer man for godt igang, ender man jo også helt at glemme hvorfor man tjekkede linket i første omgang :-)
Mine råd:
En "how to do" video med en video hvor man kun har optaget selve funktionen i softwaren som en appetizers til hvor nemt det er, - alternativt en animeret video.
Så en call to action knap.
Har det ikke overbevist, bruger du så billeder fra din instruktions Pdf* som reklame og eksempel, så at kunden bliver bestyrket i at, det jo er nemt nok.
Så en call to action knap.
*Når man har købet speaket, får kunden en Pdf med links og forklarende skærmbilleder af de instruktioner man skal følge. Ikke alle arbejder i samme tempo og ikke alle forstår at følge en video.
Jeg ville også foreslå, at du til en start kun udbyder en pakke. Det er nemmere at pushe og forklare, og når så bolden ruller og du har fået noget mere erfaring omkring kundernes tilbagemeldinger, - så kan du også bedre tilrette produktet. Og hvem ved - måske kommer der noget nyt ud af det.
Held og lykke med det hele.
/Michael