Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre aktiver i simpelt regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra langeskov
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 2
Fra  stald glass Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle. 

Nu er jeg lige ved at rive håret ud :/ jeg har købt et aktiv og kan simpelthen ikke finde ud af at bogføre det :( jeg har simpelt regnskab.dk og synes egentlig det er ret godt, men det her kan jeg ikke finde ud af. 

Jeg har lavet en variable udsigt på det, men jeg skal vel også have reg det som et aktiv. Eller hvad gør jeg lige galt. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :) 

hilsen Astrid 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke "simpelt regnskab.dk" men et aktiv - Jeg går ud fra det er noget der er købt rent af hensyn til firmaet. Koster det under 12.600 kr ex moms, så vil der sikkert findes en konto til straksafskrivninger  formentlig med moms som jeg så også går ud fra, du ser på regningen fra din leverandør (ellers må du finde en tilsvarende konto uden moms) Det burde du kunne finde konto til. 
Du skal selvklart selv huske dine aktiver, da du ved en evt lukning skal ha dem ud af virksomheden igen, men der vil du jo normalt kunne finde dem via konto straksafskrivninger eller anden afskrivningskonto,

Hvis det er til over 12.600 ex moms - så skal det ind som udgift og så via en reguleringskonto uden moms moms, flyttes 75% af værdien uden moms ned til afskrivninger i status Det kan jeg slet ikke anvise hvordan i et program jeg ikke kender.

Jeg forstår slet ikke dit udtryk - at du har lavet en variable udsigt på det må jeg nok sige - overvej om du skulle finde en bogholder der hjælper dig online?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra langeskov
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 2
Fra  stald glass Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på det du skriver, jeg kan bare ikke finde den konto til regulering :/ 

udsigt = udgift. Det er en tastefejl. Jeg har ført det ind som udgift da det jo er det det er. Jeg er vant til at arbejde i regnskabet ø90 i landbruget. Det er der ikke så mange problemer med trods det er noget mere avanceret :/ 

jeg må håbe på at få svar fra simpelt regnskab, på den mail jeg har sendt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis der ikke er en konto til regulering, så lav en - under udgifts kontoen - den skal bare være uden moms, da det jo kun er selve beløbet du skal flytte fra udgift - den del der skal afskrives (75%) ned til status afskrivnings grundlag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)