Hej. Vi starter en webshop op om en måned, hvor vi er ved at få styr på alt vedr. økonomi. Nedenfor har vi listet de ting, som vi skal have styr på. Amino, hvad mangler vi? :) 1. Opret virksomhedskonto hos banken - Både konto i DKK og EUR, da vi køber alle vores vare i andre EU-lande. 2. Lave driftsbudget. 3. Lave likviditetsbudget. 4. Tegne forsikringer, bl.a. Netbank og lager. 5. Valg af bogføringsystem - Hvad anbefaler Amino til webshop? 6. Lær bogholderi eller find bogholderi. 7. Ekspansionsplan for internationalisering. Tak Amino. |
Vedrørende punkt 5 afhænger det blandt andet af hvilken webshop-platform I bruger. Det er næsten et must med fuld integration mellem webshoppen og økonomisystemet.
LivetSomSenior kører på Magento, og vi bruger så e-conomic som økonomisystem. Vi bruger TRIC's Magento-modul, som giver fuld 2-vejs integration af ordrer og lager. Det fungerer ret godt. Der er nogle småting som jeg ville ønske var anderledes (primært i e-conomic, hvis lagermodul er ret mangelfuldt i forhold til nudagens krav).
Sagt med andre ord - I skal vælge et økonomisystem med et API som gør, at I nemt kan lave de fornødne integrationer.