Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot skal tvinges til ændringer!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer.

Vi ved ikke om nogle af jer, som driver virksomhed i DK har prøvet noget i samme problematik, men her kommer vores? :)

Vi har haft en kunde, som har købt en ydelse. (hændelsesforløbet har vi også skrevet i en tidligere tråd, her på Amino.)

Denne kunde endte så med at være meget utilfreds, fordi vi efter første opgave var udført stoppede samarbejdet pga. grov tone m.m. overfor os og medarbejdere.

Han begynder så at true med dårlige anmeldelser på Trustpilot m.m. hvis ikke vi gjorde / udførte det han bad os om. Dette fortalte vi ham selvfølgelig, var hans valg men at vi syns han skulle kigge forløbet igennem igen først.

Han vælger så at skrive en virkelig truende, tilsvinende og anklagende anmeldelse af bl.a. virksomheden, ansatte og meget andet herom.
Samtidig vælger han at skrive et direkte usandt hendelsesforløb bl.a. at det skulle have tage 3 uger, når det faktisk tog 5 døgn, at det udførte var ubrugeligt, trods han valgte at benytte det på sit online site osv.

Vi vælger derfor at skrive til trustpilot, hvorefter de hjælper personen til at ændre sin anmeldelse til det "lovlige", dvs. uden trusler, injurier i form af personlige udpegninger osv. Han fik lov at slette sin anmeldelse og oprette den på ny, så den lige fik 1.5 måned nyere dato og 2 placeringer højere på vores trustpilot. Men samtidig var alle hans direkte løgne som ellers også er ret skadelige for vores virksomhed, fortsat til stede. Til trods for der blev fremsendt beviser for det var løgn til trustpilot's klage afdeling. De giver anmelderen i dette tilfælde 4 redigeringer og 1 sletning / genopretning, uden at slette hans anmeldelse. Det som om de samler på dårlige anmeldelser, så de får trafik på deres hjemmeside.

Vi vil meget gerne høre fra andre virksomheder, der har oplevet at trustpilot lader brugere anmelde f.eks. andre produkter end de har købt, smagen af et produkt som en shop ikke selv producere, direkte løgne om købs forløbet osv. osv. alt hvor man som virksomhed er blevet skadet pga. falske udsagn og anklager.

Vi ønsker at samle alle virksomheder der sidder med sådanne sager. Fordi vi meget gerne vil se om der skulle ligge fundament for et fælles sagsanlæg. Så Trustpilot ikke længere kan lave deres egne fortolkninger af lovgivningen og skade virksomheder, lukke nye firmaer eller ophobe gamle data som kan skade en anden ny virksomhed i Google søgningerne.

Vi har desværre god grund, til at tro det sker ofte!

Lad os endelig høre fra Jer!

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har prøvet det samme og efterspurgte også på et tidspunkt andres erfaring så man kunne lave et fælles sagsanlæg mod dem. Men så fjernede de sjovt nok den falske anmeldelse så mon ikke de læser med her på amino.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har taget billeder af alle anmeldelserne og har deres klage afdelings korrespondance som bevis for deres måde at håndtere sagen på.

Har selv kendskab til de første 10 firmaer indtil nu, som godt vil støtte op. Hvis der kan samles flere vil udgiften ikkd blive den store pr. Firma, men derimod kan en løgnagtig anmeldelse betyde store tab for en virksomhed.

Så vi håber da at høre fra flere firmaer :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja det er ved at blive taget hånd om problemet med falske anmeldelser.

Problemet bliver så stadig for TP og andre lignede sites, hvordan og hvornår ved de at det drejer sig om en falsk anmeldelse. Er det kunden der taler sandt og virksomheden der forsøger at slippe af med en dårlig anmeldelse, eller er det kunden der fordrejer sandheden eller taler direkte usandt? TP og de andre har jo intet med selve sagen at gøre, så hvem skal de tror på? og som det fremgår af linket fra Ib, er de forpligtet til at videregive alle anmeldelser - gode som dårlige. Og der sikkert også virksomheder der vil gøre ALT for at slippe af med de dårlig anmeldelser, uanset om kunder har ret i sine udtalelser.

Så jeg tror ikke en sag vil fører ret meget af sig, andet end tab i tid og penge, da man er ude i en grå zone, hvor enten den ene eller den lyver eller fordrejer sagen, eller også er det bare 2 sider af samme sag der kommer frem?

Hvis jeg var dig, vil jeg sige hul i det. Du har svaret godt på sagen på TP og derudover udelukkende 4 og 5 stjerner og som kunde kan jeg godt regne ud, at de 2 dårlige anmeldelser, ikke giver de reale billedede.

Vh
Henrik

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ib :)

Helt bestemt noget vi kan bruge, men vi ser dog desværre stadig at trustpilot har for mange økonomiske midler i forhold til små danske firmaer. Hvorfor der må gøre endnu mere end den nye lov. For trustpilot forholder sig stadig blot neutrale og fortæller blot firmaerne at det er brugerens opfattelse. Men flere firmaer bliver anmeldt for helt andre ting end der har været købt / foregået.

Det noget man desværre nok ikke får trustpilot til at rokke på, uden man står sammen og f.eks. Får dem dømt til at skulle tage stilling til en dokumenteret falsk anmeldelse.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 123
Fra  DevsSolution - Hjemmeside-designer Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for rådet. Jeg kan udemærket se det fra den vinkel du henviser til. Men når der fremsendes direkte dokumentation på sagens forløb / leveringstid m.m. Til TP. Kan man jo nemt hermed bevise det er løgn/falsk.

Som anmeldelsessite, har man selv valgt at skulle tage nogle beslutninger af den karakter. Ellers kan man ikke drive et sådan site.

En ting er hvis en kunde fortolker noget anderledes osv. Det ville jeg bestemt aldrig klandre en kunde for. Men når de direkte lyver om forløbet, længden og har truet pr. Mail med den dårlige anmeldelse hvis man ikke som virksomhed vil gøre 100% som de vil ha det og lave sin forretning om i forhold til kundens ønske. Så syns vi der må sættes ind. Og så længe man kan bevise falskheden i anmeldelsen er der masser af belæg for en sag.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne kan ses flere forhold  Forbrugerombudsmandens retningslinjer

Bl.a. at anmeldelser skal fjernes efter en periode ("Forældelse").

Det er dog en skam at Forbrugerombudsmanden, ikke præciserer en periodefrist.

Men det må da være "klart" at en evig hængende anmeldelse, lige neget hvor meget der i pågældende virksomhed bliver rettet op på en dårlig service m.m. ikke bør blive ved med at forfølge pågældende firma.

Nu tror jeg ikke at trådstarter 8,2 er en skandale, tværtimod.

Jeg har vist selv 8,1, ikke noget jeg "hænger" mig i voldsomt. har dog selv fået fjernet falske negative anmeldelser selv tidligere

Ligesom jeg har anmeldt positiv falske anmeldelser hos andre, der tilsyneladende ikke har kunnet eller ville dokumenterer køb. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)