Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminos brugere er vilde med Liberal Alliance

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står fast på min uafhængighed, og vil ikke være en passiv del af denne undersøgelse. Det kunne aldrig falde mig ind at stemme på Liberal Alliance.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frisch:

Hej Per

En meningsmåling baseret på 1.000 svar er repræsentativ. Så den dækker ganske fint den generelle holdning blandt selvstændige.

Præcis som når du hver aften i TV ser hvem der forventesat vinde valget. Der spørger man også ca. 1000 og bruger det som valid data for den samlede befolkning.

Spurgte du 1000 tilfældige iværksættere på gaden ville tallene nok ikke være så meget anderledes.

Prøv at læs Berlingske i dag og artiklen om erhvervsledernes holdning til den igangværende valgkamp

Nicolai

Hvordan/hvor har i spurgt iværksætterne? Mail? Her på Amino

Og lad os så lige slå fast at 1000 besvarelser i sig selv ikke gør en meningsmåling repræsentativ ;) Ligesom hvis du spurgte 1000 iværksættere på gaden heller ikke ville gøre en meningsmåling repræsentativ :) 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob. De fleste politiske meningsmålinger bliver gennemført med ca. 1000 besvarelser, så målingen er bestemt repræsentativ for brugerne på Amino. Man kan så diskutere hvor mange af Aminos brugerne der rent faktisk er iværksættere, hertil vil jeg mene at LA havde fået langt flere stemmer hivs man kun havde spurgt iværksættere som Mads Veiby, Jesper Buch, Martin Thorborg, Toke Kruse, Frisch m.fl. Hvilket minder mig om følgende FB post ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Nej, det er forkert. 1000 besvarelser gør ikke en meningsmåling repræsentativ nødvendigvis, hvis metoden udføres forkert! 

Hvis du for eksempel gik ned i din lokale købmand mellem klokken 12-15 onsdag og samlede 1000 besvarelser ind ville det så være repræsentativt for befolkningen? Nej, selvfølgelig ikke. For hvem handler ind i din lokale købmand mellem klokken 12-15 onsdag? Det ville være repræsentativt for den gruppe, der handler ind om onsdagen mellem 12-15, men ikke befolkningen. I eksemplet her vil der nok være tale om mange gamle mennesker, som har besvaret i din meningsmåling osv. Derfor vil den selvfølgelig ikke være repræsentativ. Derfor er argumentet med, at fordi 1000 har besvaret spørgsmålene, så er det repræsentativt for iværksættere eller brugerne på Amino.  Det handler i høj grad om, hvordan det er udført. Det siger sig selv.  

Selvom at dette er et firkantet eksempel, så gælder samme princip med denne meningsmåling. Derfor er det selvfølgelig relevant at spørge, hvordan denne meningsmåling er lavet?

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Kildetoft Henriksen:
Nej, det er forkert. 1000 besvarelser gør ikke en meningsmåling repræsentativ nødvendigvis, hvis metoden udføres forkert! 

Skrev jeg at 1000 besvarelser nødvendigvis gør en meningsmåling repræsentativ? Nej, jeg skrev blot at de fleste meningsmålinger bliver gennemført med ca. 1.000 respondenter. Spørgeskemaet var (meget) synligt over en længere periode og den er derfor bestemt repræsentativ for Aminos brugere.

Jacob Kildetoft Henriksen:
Hvis du for eksempel gik ned i din lokale købmand mellem klokken 12-15 onsdag og samlede 1000 besvarelser ind ville det så være repræsentativt for befolkningen? 

Nej, men den kunne sagtens være repræsentativ for hvad købmandens kunder stemmer, i hvert fald hvis du som Amino gennemførte spørgeundersøgelsen over en længere periode og på alle tider af døgnet.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg VIL ikke slås i hartkorn med en "generel bruger". Hverken på Amino eller andre steder - og da slet ikke hvis det skal bruges politisk.

Jeg har lige lavet en ny undersøgelse her: STEMMER DU PÅ LIBERAL ALLIANCE?

Der er allerede 3 der har stemt - og det ser ikke godt ud for Liberal Alliance Smile Skype-Giggle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ulrik Moe:
Spørgeskemaet var (meget) synligt over en længere periode og den er derfor bestemt repræsentativ for Aminos brugere.

Kender du da sammensætningen af de adspurgte - og afspejler den gruppe som har svaret  Amino's brugere??? Hvis du ikke kender de svar så kan du heller ikke metodemæssigt tale om at noget er "repræsentativt"......

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Moe:

Jacob Kildetoft Henriksen:
Nej, det er forkert. 1000 besvarelser gør ikke en meningsmåling repræsentativ nødvendigvis, hvis metoden udføres forkert! 

Skrev jeg at 1000 besvarelser nødvendigvis gør en meningsmåling repræsentativ? Nej, jeg skrev blot at de fleste meningsmålinger bliver gennemført med ca. 1.000 respondenter. Spørgeskemaet var (meget) synligt over en længere periode og den er derfor bestemt repræsentativ for Aminos brugere.

"De fleste politiske meningsmålinger bliver gennemført med ca. 1000 besvarelser, så målingen er bestemt repræsentativ for brugerne på Amino" - vil sige, at du skriver det ret implicit her. Måske det er mundhuggeri eller mig, som misforstår dig :-) 

Min intention var ikke at diskutere, hvorvidt meningsmålingen var repræsentativ. Jeg skrev blot, at den ikke var repræsentativ ud fra det argument at 1000 havde besvaret den. Andre havde sat spørgsmålstegn ved meningsmålingen. Argumentet var, at 1000 havde besvaret den og derfor var den repræsentativ. Jeg ville blot påpege, at jeg ikke mente, at det var et fyldestgørende argument. 

Ikke desto mindre er det interessant, at så mange iværksættere stemmer Liberal Alliance. 4 procent til Enhedslisten synes jeg også er lidt sjovt :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nej de gennemføres ikke med 1000 besvarelser fra folk der frivilligt vælger at svare men med 1000 besvarelser fra nøje udvalgte efter kriterier der gør, at de formodes at dække det brede gennemsnit

Aminos 1000 er ikke udvalgt efter at dække alle

Jeg tror dog ikke der er tvivl om, at LA står stærkt i unge iværksætter miljøer. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

På gruppe for de unge iværksættere på Facebook, stemte de sådan her:



Liberal Alliance 334

Alternativet 21

Det Konservative Folkeparti 14

Socialdemokraterne 12

Enhedslisten 12

Dansk Folkeparti 11

Venstre, Danmarks Liberale Parti 8

Radikale Venstre 7

Kristendemokraterne 4

SF 1


Så de er endnu mere Liberale end os på Amino.

Jeg hørte også at Liberal Alliance var klart de største blandt danske ingeniører.


De bedste hilsner

Martin

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)