Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejer er ikke flyttet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udlejer et hus, hvor vi desværre ikke har været for heldige med vores lejere. De betalte ikke deres leje, og da vi truede dem med rykker skrivelse (og efterfølgende opsigelse af lejemålet) valgte de selv at opsige lejemålet og sagde, at de ville fraflytte snarest - det er dog ikke sket. De skal være ude til den første, men viser ikke tegn på at flytte (og betaler fortsat ikke husleje). De bor ikke i huset, men deres møbler er der stadig Vi har haft mulighed for at fremvise huset til andre mulige lejere, og har nu fået nye lejere, som skal flytte ind medio juli.

Vi har nu en stram bagkant, og nu spekulerer vi i, hvad vi gør, hvis vores lejere ikke flytter deres indbo inden den første? Er det vores pligt at inddrage fogeden, når de nu selv har opsagt lejemålet? - Jeg har netop læst, at inddragelse af fogeden kan tage op til 3 måneder og koster ca. kr. 25.000,-.

Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

I et år har vi været medlem af (Sammenslutningen af Private Udlejere) og har fået kvalificerede råd og vedledning med kort varsel, også i situationer som ligner din. Du finder sammenslutningen på nettet under SAPU.

M.v.h. Hans Jørgen

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til at lejer har misligholdt sine forpligtigelser, og vil anbefale dig at se nærmere på lejelovens §93.

Du kan se den her: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132875#KXIV

Har du leje + øvrige udgifter til gode, kan du overveje om du vil rejse et erstatningskrav, men dette forudsætter at lejer har penge til at betale med.

Lejer skal desuden være ude pr. den 1 og har derefter intet at gøre på adr. Du kan evt. få lejer udsat med hjælp fra politiet.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - det vil jeg undersøge Smile

Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! Jeg tror ikke, at vi får meget ud af rejse yderligere erstatningskrav til vores lejere. Hvis vi bare kan få dem ud, så er vi såmænd glade Smile.

Men jeg kigger lige linket!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)