Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer jeg min idé, når jeg er afhængig af input udefra?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 14. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg synes selv, at jeg har fået en rigtig god idé, som jeg kan mærke, at jeg trods almindeligt lønmodtager fuldtidsjob, bliver nødt til at forfølge.

Jeg ved, at jeg skal beskrive min idé i detaljer i en forretningsplan, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre. Jeg er dog rigtig meget i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig der, hvor jeg er afhængig af andres hjælp/rådgivning/investering/input/tilbud.

Eksempelvis skal jeg søge midler/finde investorer til at få min idé opbygget og markedsført. Jeg vil naturligvis så skulle fortælle om den til interesserede investorer, foreninger og øvrige relevante interessenter, ligesom jeg vil skulle gå i detaljer omkring den til dem, som jeg skal have til at give mig et tilbud på oprettelsen af den webportal, som vil være omdrejningspunktet for min idé. Det er ikke blot en almindelig lille hjemmeside, men én, hvor der skal være mange muligheder for valg/personificering for at den kan bruges til netop det formål, jeg har med siden. Uden jeg kender dating.dk i detaljer, tænker jeg, at det må være nogenlunde a la den, hvor der via en masse valg kan findes nogle match på kryds og tværs af forskellige kriterier.

Jeg forestiller mig, at der vil være mulighed for offentlige tilskud, tilskud fra foreninger og private annoncører og investorer til min idé. Har derfor brug for en "garvet" samarbejdspartner/mentor, som vil kunne lære mig, hvordan jeg skal forholde mig, for at det vedbliver min idé/min forretning.

Her kommer mit spørgsmål så - hvordan får jeg hjælp/indhenter tilbud m.v. og samtidig sikrer mig mod, at nogen stikker af min idé?

Håber at høre fra en eller flere af jer succesfulde og erfarne iværksættere ;-)

Bedste hilsner
Susan 

Fra København / Bordeaux
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Le Raït Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

måske ved en non-disclosure agreement? 

vh Jon

Fra København S
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susan,

Jeg kan ikke referere til, hvordan jeg selv opbyggede mit imperium - for jeg er på samme plan som dig, og har kun idéer, jeg gerne vil realisere.

Men ... jeg har lyttet til kloge folk, som har opbygget imperier, og de siger relativt enslydende, at man ikke må være bange for at dele sine idéer. Ikke at man bare skal smide dem på et tilfældigt internetforum - men i en lukket kreds må man heller ikke være nervøs for at fortælle om sin idé, for hvordan skal man få andre med, hvis man ikke vil ud med det? Det er ens egen begejstring, entusiasme og engagement, som trækker andre til.

En af de ting jeg selv har pønset på er en turist app. Sådan noget findes allerede - og hvad det fortæller mig er, at idéen faktisk er god, ellers ville det jo ikke findes. Det er på niveau med tablets: Tablets blev introduceret for *længe* siden .... af Microsoft. Det tror jeg folk helt har glemt, fordi det var en dundrende fiasko - fordi Microsoft gjorde det forkert, og 4-5 år senere gjorde Apple det så rigtigt.

Jeg nævner tablets fordi ... selv hvis nogen prøver, er det langt fra sikkert de *kan* stjæle din idé. Microsoft kastede enorme ressourcer efter tablets - men gjorde det forkert. Den turist app som findes - http://ispotcopenhagen.com/html5/default.aspx - er elendig, men er næsten præcis det, jeg har i tankerne. Jeg ville, til forskel, bare gøre det rigtigt =)

Find nogen, som har kompetencerne til at føre til idé fra tegnebræt til virkelighed - og stol på, at de er ordentlige mennesker, og ikke stjæler fra dig.

... en nda er dog ikke en dårlig ting af den grund =)

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susan

Vær ikke som sådan "bange" for at dele din ide' med andre og slet ikke med dem du skal samarbejde med omkring at få din ide' "født" de mennesker burde være mennesker du kan stole på, ellers bør du finde nogle andre Smile

Det kunne jo rent faktisk være at "de andre" have noget godt indput til at forbedre din ide' endnu mere.

Som andre siger er en NDA altid en god ting.

//Kim

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med mange der er blevet slået på målstregen til f.eks. det perfekte navn til en ny webshop, patent på kemisk anti bakteriel overflade, og meget mere. Men fælles for dem alle er at ingen af dem er blevet overhalet af personer de har delt deres ide med, men helt andre i den anden ende af landet, eller helt ovre i Canada.

Det jeg prøver at sige, er at jeg ikke ville være bange for at fortælle alle om min ide, og få feedback derfra.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)