Jeg er i gang med at starte et firma op der sælger hjemmesider, jeg vil gerne kunne sælge hosting med i min pakke, og derfor overvejer jeg reseller hosting, er det en god løsning? og hvis jeg i princippet lukker ned efter et halvt år, kan jeg så på en måde få kundernes individuelle løsninger overført til et andet firma, uden mig som et link imellem?
Vi tilbyder dig gerne en løsning gratis til at starte med som du kan prøve af, du kan kontakte os på info@netglobe.dk eller via vores facebook.
Lige nu tilbyder vi gratis webhotel på pro1, Brug rabatkoden "juli2015dk" Kom igang allerede nu. Vi kører med fuld backup dagligt som du selv kan restore, samt har vi en masse ekstra funktioner.
Du bør vælge en resellerløsning, hvor dine kunder har egne logind til kontrolpanelet, og hvor du kan logge ind med dit reseller logind, så i begge har adgang.
Fokuser på at lave websites, og hav et hostingfirma som du kan anbefale kunderne.
Jeg har tidl. lavet website for virksomheder, og valgte at have en reseller aftale med et hostingfirma, da jeg gerne ville kunne tilbyde hosting oveni udvikling af websites.
Problemet var bare, at jeg blev mellemmand hver gang kunden havde brug for support på webhotellet. Eks. ved oprettelse af emails, når websitet kørte langsomt etc. Jeg tabte på at sælge wrbhoteller gennem min reseller aftale. Jeg brugte alt for meget tid på 1. Level support, som jeg aldrig kunne sende en faktura på.
Så mit råd er, at du finder en webhost som du selv kan lide at arbejde med, og så anbefale kunderne til dem. Så kan du fokusere på at tjene penge på det du er bedst til :)
Problemet var bare, at jeg blev mellemmand hver gang kunden havde brug for support på webhotellet
Det kan have sine fordele at have løbende kontakt til kunderne, da det giver mulighed for løbende at spørge ind til ønsker og behov, så man lettere kan sælge ekstra timer til ændringer og vedligeholdelse.
Det kan have sine fordele at have løbende kontakt til kunderne, da det giver mulighed for løbende at spørge ind til ønsker og behov, så man lettere kan sælge ekstra timer til ændringer og vedligeholdelse.
Det er jeg ikke helt enig i. Når en kunde ringer og siger at deres website kører langsomt, der igen er problemer med email eller der er andet som de ikke kan finde ud af, så er de ikke i købs-mode.
Hvornår har du sidst følt dig fristet til at købe mere, når du har ringet til en leverandør vedr. problemer?