Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af "Gammeldaws" Elektronikbutik i Vendsyssel. Løsdelssalg elektronik komponenter, byggesæt, Arduino og RaspberryPi

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 9750 Østervrå
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Svagstrømstrekkeren Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det undersøger jeg nærmere... Vil helst undgå kontanter af mange grunde men skal naturligvis holde mig på lovens smalle sti Big Smile Tak for kommentar...

Fra 9750 Østervrå
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Svagstrømstrekkeren Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, fik stavet Jan´s navn forkert... Det er: Jan Soelberg. Beklager Sad

Fra Hvidovre
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu er i det mørke nord, så ting som selvbyg vindmøller og solceller, måske også noget du kan gøre ting med.

Det blæser over 10 m/s omkring 170 dage om året i Skagen, så selvbyg vindmøller burde være et hit.

Og hvis du hjælper folk med at bygge deres mini vindmøller, så vil du jo også får en kundebase.

Den vil naturlig udvide sig, hvis kvaliteten er i orden, og folk opdager at de kan tjene lidt penge den vej.

Tilmeldt 14. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fremragende ide, hvad kommer biksen til at hedde og har du en hjemmeside?

Stig!

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indlæg vækker mange minder. Elektronik i folkeskolen, ungdomsskolen, et utal af aftener og weekender fordrevet med hjemmebyggede forstærkere, lysshows og hvad vi ellers kunne finde på. Det månedlige magasin, Ny Elektronik, HiFi-elektronik og High Fidelity, havde mange byg-selv konstruktioner med diagrammer og printlayout. Det var fantastiske tider i 80’erne, som elektroniknørd.

Jeg gjorde hobbien til mit erhverv. Entusiasmen for byg-selv projekterne er deraf dalet noget med årene. Mine jævnaldrende kollegaer (os i 40'erne) kan opdeles i to grupper. Nørderne som mig selv (mindretallet), og dem som blot læste til elektroniktekniker eller ingeniør fordi det så interessant ud blandt alle uddannelserne.

Blandt den yngre generation med en elektronikuddannelse, fornemmer jeg ikke nørderne længere er at finde. I dag er fritidsbekræftelsen IT/computer. Nørderne roder med lidt programmering - ikke elektronik.

Jeg tror hardware er dødt som fritidsinteresse. Magasinerne Ny Elektronik, HiFi-elektronik og High Fidelity er for længst væk. Jeg ved ikke om folkeskolen og ungdomsskolerne stadig har faget på programmet. Spørgsmålet er om der overhovedet er et marked for hjemmebyg anno 2015?

Man skal heller ikke glemme at leaded komponenter bliver færre og færre. Jeg har re-designet et utal af kredsløb fordi vi ikke længere kunne skaffe komponenterne i leaded udgave.  Leaded kompontner er endnu engang de mest velegnede for byg-selv projekter, ikke mindst mht. til printlayout.

Som enhver anden business, vil jeg anbefale dig af du undersøger dine kundesegmenter grundigt før du starter.

/Frank

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Jeg checkede lige Brinck Elektroniks regnskaber: http://www.proff.dk/firma/elextra.dk-brinck-elektronik-og-handel-aps/k%C3%B8benhavn-k/detailhandel-med-andre-varer-i.a.n./13474964-2/ det ser jo meget rimeligt ud.

Så vidt jeg ved, findes der ikke ret mange butikker af den slags, så det lyder umiddelbart som nogen dårlig ide, du har.

Det eneste jeg kunne være lidt bekymret for er placeringen, Brinck både i København og Lyngby, ligger hvor der er en rimeligt god trafik af mennesker. Så det spændende er hvordan deres fordeling af websalg og fysisk salg er.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa svagsstrømstrekkeren :)

Synes det er fed nostalgi, og jeg kommer til at tænke på den tid hvor vi,
selv byggedeog  loddede, og fik forståelse og tog licens til de store af HF sendere, morseafkodning,  walkie talkie´es osv.
Packard modem til HF, VHF, UHF, (krypteret data transmission via modem som kunne komme ned på vores små
commodore 64, eller amiga for den sags skyld osv. osv. det var sg........ sjove og spændende tider.

Cool

Nå men du skal lige have lidt du måske kan bruge.

Se om du kan få kontakt med foreninger, som f.eks.  ovennævnte, (radioamatørforeninger) lav nogle workshops dage/aftener
events og lignende, krydr det gerne med andre samarbejdspartnere, så i har mulighed for at få et lille 
afbræk.

Mht. inputs, betalingsløsninger, så synes jeg som du nævner MobilePay er aktuel,
Izettle.com er absolut også en fantastisk billig og effektiv løsning.

Jeg vil ønske dig held og lykke med din Business, og er der noget jeg kan hjælpe dig med på
sigt, så endelig tag kontakt til mig, har en del erfaring med rigtig mange ting.

God weekend.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen de findes da stadig, disse butikker.

Tror du kan finde en god inspiration hos Mogens ved https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik3

Han har eksisteret så længe jeg kan huske tilbage(årgang 68) og har da leveret tonsvis af modstande, transistore, ICer, dioder, kondensatore.......

Tror han ville kunne give gode vinkler til hvad kunderne efterspørger af underlige ting.

Som den eneste i byen, kan man være sikker på, at der nok skal findes en eller anden Geo Geoløs ordning på en lille elektronisk udfordring om det så er et special stik til en inverter eller andet.

En lille nieche jeg tror du kan være opmærksom på er elektronik til biler.
Jeg kender ikke markede nord på, men hvis markedet er det samme som i 6700 området, mangler der personer som kan lidt med autoradioer, forstærkere, kondensatore, højttaler, subwoofer, kabler osv...

De Etablerede radio/tv butikker er total hoppet af denne vogn.
Der rener et hav af unge drenge rundt, som har købt en øse, som altid lige mangler lidt løsdele (specielt hvis der ikke lige er en T Hansen rundt om hjørnet)
Engageret hjælp og praktisk viden, kommer man langt med i den branche...

Skrevet af en udlært Radio og Tv forhandler fra Expert + Merlin (ElGiganten) Wink

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)