Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværkerfradrag 2015 og 2016

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at installere et jordvarmeanlæg i min bolig. Et sådan anlæg tilhører jo grøn vedvarende energi, og kan derfor gå ind under håndværkerfradraget

Mit spørgsmål er så, er det tilladt at få arbejdet udført med halvdelen i 2015, og resten i 2016, så fradraget kan bruges for begge år.

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg skat, de vil kende detaljerne. Jeg vil dog umiddelbart mene nej.

Vær desuden opmærksom på at du muligvis kan få div energitilskud til jordvarmeanlæg.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret hvis jeg spørger skat direkte.

Jeg forestillede mig at det muligvis kunne opdeles i 2 arbejdsopgaver, således at eksempelvis alt jordarbejdet blev lavet i år, og selve installationen næste år.

Det vil jo vel ikke være anderledes end hvis jeg fik malet halvdelen af huset i år, og næste halvdel næste år.

 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg har da flere kunder hvor vi har lavet noget af arbejdet det ene år og så arbejdet os videre det næste, det har der ingen problemer været i.
Mvh Jacob

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest kender vi ikke helt reglerne for 2016 og 2017 selvom det er en god chance for at jordvarmeanlæg er med under det nye mere grønne håndværkerfradrag i 2016 og 2017: http://www.haandvaerkerfradrag.dk/groent/

Jeg vil også mene at hvis du får arbejdet delt op med 2 helt separate fakturaer, bør du sagtens kunne gøre det du nævner (men kun SKAT kan give dig et bindende svar på dette). Du skal dog være opmærksom på at have en god aftale med håndværkeren og IKKE betale forud, da det kan gøre ondt på dig i tilfælde af konkurs og andre tvister.

Husk yderligere at det kun er arbejdslønnen som kan fradrages!

Mvh Peter
www.haandvaerkerfradrag.dk

www.haandvaerkerfradrag.dk - Alt om fradrag for håndværkerudgifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)