Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fake bookinger til hotel - hvad er fidusen?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!


Jeg driver et mindre hotel, hvor vi af og til får falske bookinger fra udlandet. Jeg kan ikke helt forstå, hvad fidusen i det er?
Bookingen omfatter ofte flere personer, i flere dage. Jeg svarer aldrig på dem, da de altid "lugter af svindel", men det irriterere mig, at jeg ikke helt ved, hvad de vil opnå?
Den seneste jeg har fået idag, vil betale med en check, så kan jeg godt regne ud, at opholdet sikkert bliver aflyst, og jeg skal sende deres penge retur inden jeg finder ud af, at der ikke er dækning på checken eller den er falsk? Er det fidusen, at de måske sender en kopi af en bankoverførsel eller en check, aflyser opholdet, og så håber på, at jeg betaler, uden af have pengene på min konto først. Ellers skal de bruge min faktura til at svindle nogle andre?
Nu må jeg lige høre jer kloge hoveder, om I har et svar på det?

God dag - og besøg smukke Lolland, næste gang I skal holde møde/konference :-)

BHAnne-Lise

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Lise

Du kan være helt sikket på at du har regnet deres "fidus" ud.

Det et klassisk scam, at bestille noget - sende en check på f.eks. 3 gange beløbet ved et "uheld", og efterfølgende bede om at få det differencen tilbagebetalt.

Hvis man rent faktisk sender checken til sin bank, kan man godt risikere at banken acceptere checken og indsætter beløbet på kontoen.

Der kan efterfølgende gå op til 60 dage, før banken får besked på at der ikke er dækning, og så trækker beløbet fra din konto igen. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)