Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning til købere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Inspireret af bl.a. mange gode iværksætterindlæg på dette forum (tak for dem!) er jeg nu selv blevet klar med en virksomhed og en hjemmeside.

Emnet er noget så tørt som boligrådgivning, men det kan der forhåbentlig også være behov for ... Confused

Kan I undvære lidt feedback, modtages denne gerne (jeg er især interesseret i at høre jer, om virksomhedens idégrundlag er tydeligt?).

Siden kan findes på: www.coboro.dk

Mange hilsener

Christopher

 

www.coboro.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du begår en typisk fejl som er meget svær at undgå for folk der brænder for deres felt (jeg taler også af egen erfaring): af iver efter at virke kompetent, bortgiver du gratis den viden som er dit produkt !!!!

I stedet skal du opstille problemet som din service er løsningen på, opstille de retoriske spørgsmål som du kan besvare, eller vise eksempler på at du har sparet eller kan spare folk for en massse penge og/eller besvær. (eller vise tidligere kunders lovprisning)

Et praktisk råd vil være at skære tekstmængden ned til 1/6 !
Et andet praktisk råd kan være at vise et billede af dig selv på alle sider, husk at se pæn og smilende ud. Da det er dig der essentielt set er produktet, skal du være fuldt fremtrædende alle steder.

Venligst

Mikkel 

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel: super svar! Det kan jeg så afgjort bruge. Dine råd vil blive taget til efterretning.

Mange tak for indsatsen Wink

Mvh

Christopher

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 23
Fra  Conversionlab A/S Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Tillykke med din virksomhed. Jeg foreslår, du gør din forside mere fængende, ved at give nogle konkrete eksempler på de spørgsmål, du kan besvare for dine kunder. Du skriver:

"Hvor begynder man, når man ønsker at købe bolig? Hvilke muligheder har man som boligkøber, hvem kan man stole på, og hvor mange penge er der at spare, når man vælger finansiering?"

Det er alt for generelt og får ikke nogen til at tænke: "JA, det er netop mit problem han kan løse". Jeg foreslår du i stedet skriver:

"Hvordan får jeg forhandlet den rigtige pris hjem? Hvilken låntype, skal jeg vælge? Kan jeg få financieret det nye køkken, jeg vil sætte i?"
Hvis du kan ramme nogle spørgsmål, din målgruppe kan identificere sig med, får de mere løst til at læse videre på siden.

Desuden lyder boligrådgivning umiddelbart som noget, jeg får gratis i banken: Fremhæv hvilken unik fordel, jeg kan få ved at købe rådgivning af dig i stedet for.

Hilsen

Rolf Pedersen
www.tag-eksperten.dk

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

migduvednok:

Du begår en typisk fejl som er meget svær at undgå for folk der brænder for deres felt (jeg taler også af egen erfaring): af iver efter at virke kompetent, bortgiver du gratis den viden som er dit produkt !!!!

Det er jeg fuldkommen uenig i! Min erfaring er lige modsat.

Jeg har siden jeg startede med at arbejde med søgemaskiner foræret stort set alt hvad jeg ved om søgemaskinerne væk. Jeg ser helt klart læserne af disse informationer deler sig i to grupper: Den ene siger tak, nu kan jeg selv, så jeg behøver ikke købe din hjælp (lige nu). Disse personer var alligevel ikke klar til at købe lige nu - men ofte bliver de det senere, f.eks. i et nyt job. Den anden gruppe siger, nu forstår jeg lidt bedre, men jeg synes nu alligevel det hele er for omfattende til at jeg selv gider at lave det ... hmmm, hvem skal jeg vælge til at gøre det for mig ...

Min erfaring er, at jo mere jeg giver væk jo mere får jeg igen. Jo mere jeg giver væk, jo mere sætter jeg mig selv i centrum for branchen. I dag lever jeg, og mine medarbejdere, hovedsageligt af den possitionering jeg har skabt i branchen netop ved at forære det meste væk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey DeMib - jeg kender udemærket godt princippet.

I dette konkrete tilfælde er den vigtige sætning "..af iver efter at virke kompetent..". Christoffer har tydeligvis som mål at sælge sig selv som konsulent - det gælder altså om at udstråle mest mulig kompetence men uden at sælge ud af produktet. (naturligvis vil generel viden ikke være det samme som at få specifik rådgivning).

I forlængelse af dit råd, kunne han fabrikere en 3 siders fag-generel folder, smide sit navn på, og sprede den for alle vinde: erhvervsredaktioner, bolig-interesseorganisationer, forbrugerorganisationer, internettet, sin egen website, etc.

Således ville hvert formål blive opfyldt bedst muligt: "mig som produkt" og "mig som brand", istedet for et obskurt og upræcist sammensurium. Dette er naturligvis bare en holdning. ;-)

Venligst

MIkkel

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har - selvfølgelig - fulgt jeres gode indlæg her fra sidelinjen.

Det er helt rigtigt set, at bagtanken med den lange beskrivelse af en bolighandel blandt andet var at skabe tiltro til mig som kompetent rådgiver. Derudover tror jeg også på, at jo flere oplysninger og jo flere informationer, man som kunde kan læse sig til, des mere opmærksom bliver man på værdien af den personlige rådgivning - og jo større bliver værdien af den personlige rådgivning ... måske? 

Derfor skal man naturligvis ikke oplyse sin hemmelige opskrift på Coca Cola, men jeg tror, at på de områder, hvor der optræder mange forskellige situationer - og hvor forholdene er tilpas dynamiske/indviklede - vil øget information skabe øget interesse for personlig rådgivning. Derudover er jeg heller ikke så naiv, at jeg opfatter min tekst som unik. Den er personlig, men ikke enestående, og alle kan i princippet finde mange af de samme grundinformationer på andre hjemmesider (selvom teksten har et overlap i forhold til selve rådgivningsydelsen, er det dog kun en lille brøkdel, som reelt er identisk).

Idéen om en folder spredt for alle vinde er bestemt ikke tosset. Den bør også kunne laves for en fornuftig penge.  

Selvportrætter på hjemmesiden var naturligvis et must. Jeg har tilføjet et par stykker, men som migduvednok foreslår, bør der nok være endnu flere ... Tillid, tillid!

Det er umådeligt svært at få fodfæste med en (ny) rådgivningsydelse, når emnet hedder køb af bolig. Det er nærmest umuligt at trænge igennem på Google, da især bankmastodonterne er gode til at annoncere (sikke en fin pengemaskine AdWords i øvrigt er - hvorfor var dét ikke mit første firma?!).

Når det er så svært at få folk ind på ens side, er det selvfølgelig afgørende, at indholdet fænger. Derfor er jeg også glad for chabrols kommentar til mit første afsnit (jeg har gloet på det længe, omformuleret, ændret - og gloet på det igen). Jeg tror, du har ret: det skal gøres en smule mere konkret.

Tak til jer alle tre for gode og brugbare input! Smile

Mange hilsener

Christopher  

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)