Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringsomkostniger - IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Fra  bike-graphic.com Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står foran og skal oprette virksomhed.

I min situation lige nu kunne jeg godt "nøjes" med et enkeltmandsvirksomhed, men da jeg med tiden gerne vil have en eller flere partnere ind i virksomheden, tænker jeg at oprette et IVS med det samme.

Men til det er mit spørgsmål, hvilke etableringsomkostninger skal jeg regne med?

Jeg har to punkter, som jeg er orienteret om.

- stiftelsesgebyr: 670 kr.

- arbejdsskadeforsikring: ca. 1.500 - 2.000 kr.

Jeg tænker ikke på de omkostninger der ellers er forbundet med en virksomhed, men etableringen.

Hvilke erfaringer har i med gebyr hos banker for oprettelse af konto?


Håber jer der kender til det, har lyst til at give et imput.

Tak på forhånd :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

du har to udgifter korrekt og det vil være de som er absolutte, Gebyr for erhvervskonto vil du kunne få svar fra 0 kr og op - et godt snit er 750 kr oprettelse og ngoet ligende, måske 500 kr i kvartalet

Ved oms over 300.000 som jeg husker det, kommer erhvervaffaldsafgift (skat). Selvangivelsen er noget mere kompliceret - mange vil nok afsætte 3000 kr til lile kontrol og indberetning

Regnskabsprogram fra 0 kr og op

Se mere om forskelle virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og overvej min E-bog om IVS med en masse om stiftelse, kaptail, regler , huskelister osv http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/ivs-bog.html hvor du kan se indholdsfortegnelsen og link til køb (55 inkl. moms)

God vind med selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Fra  bike-graphic.com Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Så er omkostninger nok heldigvis som forventet.

Så vil jeg lige høre om nedenstående er rigtig skrevet (taget fra stiftelsesdokumentet)

1. Selskabskapital og tegningskurs for anparter

1.1  Selskabskapitalen udgør nominelt 10.000 kr., der er opdelt i anparter på nominelt 100 kr.

1.2  Tegningskursen for anparterne er 100.

Jeg indskyder 10.000 på en erhvervskonto som er tilknyttet virksomheden.

Så er jeg også stødt på at - iværksætter-anparterne skal være betalt. Hvad ligger der i det? At jeg har en konto med overstående kapital?

PS. Jeg har allerede din bog, som du henviser til. Der er meget nyttigt information :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Schmidtovich:
Så er jeg også stødt på at - iværksætter-anparterne skal være betalt. Hvad ligger der i det? At jeg har en konto med overstående kapital?
øverste ser fint ud - ja det andet betyder bare at du ved "egenerklæring" som her, skal bekræfte at kapitalen er til rådighed/betalt. Det kan i princip være i en sovsekande, bare du personligt garanterer/erklærer det. 

Du skal dog lovpligtig have erhvervskonto i banken til dit IVS, så du kan sagtens få dem til at oprette en konto som hedder IVS xxxxx under stiftelse -og så sætte pengene ind der, men i princip er det blot, at du erklærer kapitalen er til stede i selskabets kasse

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)