Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk-russisk website

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil gerne høre jeres mening om mit website www.ls-europa.dk, som er nu tilgængelig både på dansk og på russisk.

Ville I benytte jer af dette gratis tilbud, hvis det var relevant for jeres virksomhed?

P.f.t. 

Lioudmila Sørensen

ls@ls-europa.dk 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg ville ikke benytte mig af endog et gratis tilbud! Hvorfor? Fordi jeg ikke stoler på din virksomhed, Lioudmila - både design og sproglig opbygning skræmmer desværre mere end det lokker.

For det første er designet ikke pænt. Da det ligner egenhændigt håndarbejde af en person med det allergroveste kendskab til HTML, og derfor signalerer "ingen penge på kontoen", vil jeg varmt anbefale at I bygger siden efter en af de skabeloner man får med når man køber et domæne/webhotel. Undersøg med din udbyder om du ikke har adgang til sådanne skabeloner.
Alternativt kan du investere i en webdesigner. Led efter én (hvis du stadig ikke har nogen penge) herinde eller på eksperten.dk, og bed om et tilbud indenfor en bestemt prisramme. (jeg ville gerne tilbyde mig selv, men jeg laver oftest noget til mellem 5.000 -15.000 kr.)

Men design er ikke dit største problem - det er den sproglige opbygning. Det signal du sender nu er: "herboende russer uden erhvervs-kendskab forsøger at kapitalisere på øst-bølgen gennem personlige sprogkompetencer." Det signal du BØR sende, er: "Interkulturel erhvervskonsulent (med Rusland som niche) tilbyder adgang til, og rådgivning omkring, det forjættede men fremmede øst-marked."
Ligesom der er en forskel i sproget her i mit eksempel - selvom det er det samme der siges - kan det samme udtrykkes på mange måder på din website når du adverterer dig selv: du skal præsentere dig selv som nøglen til en låst glasdør, på hvis anden side alt er dejligt og nemmere.

Praktiske råd:

1) fokusér på erhvervsrelevante kompetencer: oversættelse, lovgivning og kultur. Hold et stramt fokus på disse. Beskriv kort hvorfor hvert emne er så vanskeligt for lægmænd og hvor kompetent du er indenfor dem. Supplér med punkt 3 nedenfor, samt evt. "worst-case-scenarios": hvilken fejl vestlige virksomheder kan risikere at begå grundet ukendskab til russisk sprog, kultur og lovgivning, etc.

2) Fokusér på dig selv som person, kompetence og konsulent. Billede og navn på, det er dig som er varen.

3) Beskriv fiktive cases du kan løse: beskriv en virksomhed og dets udfordring, hvordan du kan løse det, hvordan du praktisk ville gøre og hvad virksomheden ville få ud af det. På den måde kan du også få lov til at berøre de ekstra-ydelser du kan tilbyde, eks. turist-relateret og medie-relateret.

4) Fjern den russiske del - flyt evt. dette til en lignende russisk side, men hold det adskilt. I Danmark signalerer russisk ikke noget meget positivt, blot billigt - det er det modsatte signal du vil sende. Jeg formoder at den russiske side NETOP skal signalere meget dansk. Flyt ligeledes evt. kataloget. Selv når du faktisk FÅR et katalog at arbejde udfra, er det denne viden du skal tjene dine penge på og derfor ikke bortgive det.

Jeg håber at have givet dig lidt at arbejde med. Held og lykke

Mikkel

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din anmeldelse, Mikkel. Jeg kan godt bruge en del af dine anbefalinger. For eksmpel, har jeg allerede opdateret min Amino-biografiGeeked, og vil sikkert tilføje både billedet og biografien til mit web-site.

Jeg synes bare at hvad du forslår med hensyn til brug af skabeloner o.l. er en ’supermarked’ løsning og jeg er lidt mere til håndværkJ). Og nej, jeg tror ikke på at et godt professionelt web-site kan laves for 5.000-15.000 DKK. Det er mange gange dyrere… Men tak for dit tilbud. Jeg har også fået flere e-mails fra web-designere med tilsvarende forslag.  Men er det kun web-designere som læser denne debat og giver feedback?? Jeg vil også meget gerne høre fra andre Amino’er!!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen, Lioudmila - jeg var bange for at jeg havde fornærmet dig. Jeg er glad for at du finder mine forslag relevante :-)

Du har ret i at vi webdesignere på Amino opfører os lidt som hajer i tunfiskefyldt farvand - jeg selv kan bebrejdes for dette. :-(
Dog har jeg opdaget at det her website-kritiserende forum kan bruges - af mig - som lakmustest for mine "evner". Hvis nogen syntes at mine betragtninger er hul i hovedet bør jeg nok finde mig et andet job - men de sidste dage har jeg tværtimod fået et par roser. Det er jeg vældig stolt af - lad os nu se hvordan det ender.... Som der står i min Amino-biografi, er jeg ved at indgyde mig selv professionel tillid. :-D

Jeg er ked af at du har fået den idé at en flot website er dyrere end 15.000 - hvilket i mine øjne i sig selv er mange penge. Tillad mig at opstille en række muligheder/scenarier for dig:

1) min egen www.gastrodenmark.com/demo - tog 15 timer at lave og kostede 7.000kr. Kunden kan enddog selv ændre tekster og billeder selvom han ikke har forstand på webdesign overhovedet. Bare et eksempel på at noget pænt ikke behøver at være dyrt.

2) redesign af din nuværende www.ls-europa.com - med samme danske tekst vil det tage 3 timer at lave en ny i et pænt men anonymt design.

3) find et design på www.templatemonster.com blandt mange tusind - de koster ned til 150-300 kr, og nogle af dem er endog overordenlig pæne. Derefter kan det tage 2-3-4 timer at rette det til til dit eget brug - hvis du har tålmodighed kan du endog gøre det selv! Download deres demo her (vælg den i øverste venstre hjørne "free website template") Billederne kan evt. ændres i Photoshop, mens resten er html som du kender det. JA det er en "supermarkedsløsning" - men prisen i forhold til kvaliteten mener selv jeg  (der således ikke får den forretning) er umulig at komme uden om.

Held og lykke :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)