Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag strøm

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

min kone producerer glaskunst hjemme i privaten, hvilket bruger meget strøm til hendes ovne.

nu bygger vi om og får hendes elinstallation skilt fra den private elinstallation.

for at kunne trække strømafgiften fra, er der så nogle krav til hvilken type bimåler, vi skal bruge?

kræver det en særskilt afregning fra elforsyningen, eller må vi blot afregne mellem virksomhed og privaten (privaten får jo regning på det fulde strømforbrug fra elforsyningen)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

bimåler er det klare svar - og jo ikke så dyr. Derudover er der takster, hvor du kan fratrække det som ligger ud over normal forbrug. Dem må du google

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over, at der skal en bimåler på. Men den lokale el-installatør mener, at vi kun kan gøre det lovligt med en bimåler fra el-forsyningen og 2 særskilte elregninger for hhv. privatdel og erhvervsdel.

Jeg havde blot forestillet mig, at sætte en billig MID godkendt bimåler i tavlen til måling af det erhvervsmæssige forbrug, men jeg kan godt se, at vi så ikke får en faktura på elforbrug til virksomheden, men kun en faktura til den private husstand på det samlede forbrug.

Jeg vil gerne kunne afregne de faktiske forbrug og ikke kun det ud over "normalt" forbrug.

Måske man bør høre en revisor...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er væsentlig ud over det du kan afregne ved brug af metoden "ud over normalt" forbrug - så betyder det jo, at du vil mene, at dit normale forbrug er klart under det som satserne angiver, og i så fald tror jeg du skal være ganske så opmærksom på dokumentationen, da skat jo ellers kan mene, det ser ud til at firmaet betaler del af dit private

Det kan sikkert være smart lige at få revisor til at sige til eller fra.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

iceman.dk:
Jeg er klar over, at der skal en bimåler på. Men den lokale el-installatør mener, at vi kun kan gøre det lovligt med en bimåler fra el-forsyningen og 2 særskilte elregninger for hhv. privatdel og erhvervsdel.
Ja hør en revisor eller spørg dem som han vil spørge når han skal have et korrekt svar - Skat ...

Så ring nu til Skat og spørg og få det svar der med stor sandsynlighed er det korrekte -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Så ring nu til Skat og spørg og få det svar der med stor sandsynlighed er det korrekte -
desværre er de fleste erfaringer, at der er så tonsvis af misforståelse og forkert formulerede spørgsmål når man ringer til skat. Som minimum få skriftligt svar via kommunikation, men skal det kunne bruges til noget, så er kravet, at det er et bindende svar - Her skal netop spørgmålet være meget præcist formuleret, så det i princip kan besvares med JA eller NEJ - Det koster 400 kr som jeg husker det - men så gælder det også

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et område jeg sidder med til dagligt, så vil ikke melde mig i kampen omkring hvad der skal bruges af dokumentation. Men når denne er etableret så husk og overvej om i kan få refusion af el afgifter mv. På virksomhedsdelen. Dette kan hurtigt give en besparelse i virksomheden på 40-50%! I forhold til faktisk el forbrug.
Se evt.: http://www.pwc.dk/da/afgifter/elafgifter.jhtml

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke krav om bimåler. Fordelingen mellem privat eller erhverv kan ske på basis af et skøn.

Alternativt kan man tage udgangspunkt i SKATs satser for privatfrobrug. Der vil da kun være relevant med bimåler hvis man har et privatforbrug af strøm der ligger markant under standardsatserne.

Så  inden der postes penge i bimålere så overvej om det  er nødvendigt. Sammenhold dit nuværende private forbrug med SKAT's satser.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
desværre er de fleste erfaringer, at der er så tonsvis af misforståelse og forkert formulerede spørgsmål når man ringer til skat.
Det er da ikke en døjt bedre at spørge her. I langt de fleste tilfælde er det jo "ammestue" svar der kommer. Manden står foran noget der er vigtigt for hans virksomhed.

Og jeg giver dig helt ret - brug penge på et bindende svar er det mest korrekte. Og få revisoren til at formulere spørgsmålet - mener jeg -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Det er da ikke en døjt bedre at spørge her. I langt de fleste tilfælde er det jo "ammestue" svar der kommer. Manden står foran noget der er vigtigt for hans virksomhed.
det er jeg enig i - dog med den lille forskel, at spørge her kan gi lidt info - som aldrig kan bruges overfor skat - men og lidt baggrundsviden til vurdering af, om man vil bruge penge på bindende svar eller revisor - om de generelle regler + her får man faktisk skriftligt gennemgået + ofte svar fra flere - og faktisk ret konkrete svar her med - enten egen bimåler eller reglerne om fast andel privat som trådstarter nu kender. Elforbrug enten efter måler - eller efter skattesatser som er med her (tror det er nyeste ellers må trådstarter google) i pt 2 fremgår elforbrug som skattefradrag uden bimåler http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2084060 

Jeg synes ikke det er så dumt at spørge her - bare må man ikke tro, at man så er home-safe 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)