Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer som kan trykke på papirsposer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger printer som kan trykke på poser af papir, bæreposer og små papirsposer.

Er det digitalprint som jeg skal lede efter ?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det skal trykkes - ikke printes.

Så det er en trykkemaskine du skal ud i og ikke en printer.
Og derved er det også noget som kræver en noget større økonomisk udskrivning, og navnlig kræver det at du vitterligt ved noget omkring den pågældende type tryk og hvordan man betjener sådan en maskine.

Der hvor den helt store udfordring ligger er i selve det at det er meget besværligt at trykke på et emne som allerede er samlet til en pose.
Dem som fremstiller poser med tryk, trykker på materialet INDEN det bliver syet/svejset sammen til en pose.
Trykket laves typisk som rotationstryk (større partier af poser), silketryk eller flexotryk. Og alle teknikkerne kræver som sagt en hel del know-how at mestre.

Teknisk set kan du godt tage en papirpose og lægge i f.eks. en flatbed UV-printer. Det er den teknik vi bruger til f.eks. rekvisitter og lignende hvor der skal fremstilles meget få enheder. Men det vil på ingen måde kunne blive økonomisk rentabelt hvis du vil ud på markedet og konkurerer med andre der tilbyder poser med tryk på.

Endvidere gør afgifter og timeløn i Danmark sådan en produktion meget svær at få til at hænge sammen økonomisk.
Det er derfor at næsten alle som tilbyder poser med tryk i Danmark, broker produktionen og trykket af poserne i udlandet.

Så det er ikke en printer du skal lede efter, men en decideret trykkemaskine - og så er spørgsmålet om du ikke i stedet burde lede efter en broker et sted i udlandet.

/Jesper

Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tak for fyldigt svar.

Udfordringen ved at få poserne fra udlandet, er netop mængden, det er enkelt nok at få lavet 3000 stk, men kunne man løse problemet med de små oplag, så var det super.

Mht afgiften, så slipper du jo ikke for den uanset hvordan du vender og drejer den, og mht arbejdsløn, så skal det være en effektiv printer/trykke maskine, som kan arbejde selv.

Jeg har set at nogle "almindelige" kontor printere kan køre en foldet papirspose igennem, men det er nok rigtigt at det er svært at få et perfekt tryk på poserne.

Jeg har tidligere set at DK virksomheder kunne tilbyde ned il 50-100 stk med tryk, de må da have printet på en rimelig simpel maskine - eller også er det derfor at det ikke findes længere :-)

Hollywood2

Fra København S
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Well ..... der er nogen enormt lavtekniske muligheder.

Klistermærker.

En skabelon, en pose uden tryk, og en sprayflaske.

Afhængigt af, hvad det er du vil have på.

Ellers er den løsning jeg har set anvendet, at man køber det billigste - du ved, 5000 stk - og smider de 4000 ud når man ikke har fået dem brugt over en årrække.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)