Som Mickey skriver så er det ofte et spørgsmål om at gøre det bedre end sine konkurrenter eller at differentiere sig - gør noget anderledes. Ellers er der ingen grund til at dine konkurrenters kunder skal vælge at flytte over til dig.
Nu nævner du ikke din branche, men jeg tænker hvis det er SaaS og der findes eksisterende løsninger så er opgaven som du skriver at vriste kunderne fra nogle konkurrenter. Så tænker jeg mere besøg, kold canvas, møde booking er vejen end at håbe på de hopper ind på din hjemmeside hvorfra du så kapre dem.
Ovenstående er selvfølgelig en udfordring hvis det er et produkt til 10kr/mdr - så bliver omkostningerne ved canvas, møder, m.m. for stor i forhold til hvad du omsætter på produktet.
Blot lidt tanker herfra, håber du kommer videre.
Mvh. Jannik
Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!
Find ud af hvor du kan have dine styrker i forhold til dine konkurrenter. Har du meget mere styr på et specielt emne eller unge mennesker f.eks. Er din virksomhed blot en hobby, og dine konkurrenters proffesionelt med udbetalt løn pr. måned og ansatte? Så kan du f.eks. skære ned på priserne for at gøre dig konkurrence dygtig.
Altid differencer dig og finder ud af hvor du har andre muligheder i forhold til dine konkurrenter.
Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.