Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæle konkurrentens kunder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Jeg laver noget software-as-a-service

Men det er jeg ikke den eneste der gør selvfølgelig.

Hvordan kapre man konkurrentens kunder? Ved godt det er meget stort spørgsmål men har brug for lidt hjælp til at guide mig i rigtig retning.

Tager man ud og besøger kunden? Skal man kapre dem via salgstaler på sin hjemmeside? Eller noget tredie?

Nogle analyser man kan lave selv?

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jvjensen

Som Mickey skriver så er det ofte et spørgsmål om at gøre det bedre end sine konkurrenter eller at differentiere sig - gør noget anderledes. Ellers er der ingen grund til at dine konkurrenters kunder skal vælge at flytte over til dig.

Nu nævner du ikke din branche, men jeg tænker hvis det er SaaS og der findes eksisterende løsninger så er opgaven som du skriver at vriste kunderne fra nogle konkurrenter. Så tænker jeg mere besøg, kold canvas, møde booking er vejen end at håbe på de hopper ind på din hjemmeside hvorfra du så kapre dem.

Ovenstående er selvfølgelig en udfordring hvis det er et produkt til 10kr/mdr - så bliver omkostningerne ved canvas, møder, m.m. for stor i forhold til hvad du omsætter på produktet.

Blot lidt tanker herfra, håber du kommer videre.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Find ud af hvor du kan have dine styrker i forhold til dine konkurrenter. Har du meget mere styr på et specielt emne eller unge mennesker f.eks. Er din virksomhed blot en hobby, og dine konkurrenters proffesionelt med udbetalt løn pr. måned og ansatte? Så kan du f.eks. skære ned på priserne for at gøre dig konkurrence dygtig.

Altid differencer dig og finder ud af hvor du har andre muligheder i forhold til dine konkurrenter.

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 34
Fra  InoPlay - Total leverandør til danske institutioner og skoler. Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare være bedre end dine konkurrenter.

Markedsføre dig korrekt og så ansat nogle dygtige sælger! 

InoPlay - Total leverandør til institutioner og skoler.
www.inoplay.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)