Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæne fra GratisDNS til Meebox

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har forsøgt at læse op på hvordan man flytter domæne fra en udbyder til en anden. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er der forskel på en flytning og redelegering - ret mig endelig hvis jeg tager fejl! 

Jeg har for en måned siden købt et domæne hos GratisDNS. I forgårs købte jeg webhotel ved Meebox. 

I mit tilfælde er det vel smartest at flytte hele baduljen over til Meebox, så de også fremover skal stå for fornyelse af domænet ? Eller er dette fuldstændig ligegyldigt? Kan jeg blot nøjes med redelegering ?

Hvis jeg endelig kan nøjes med redelegering, er det så ikke også korrekt, at jeg skal gøre det ved den udbyder, som domænet skal pege hen til (dvs. Meebox)?

Er det i så fald følgende beskrivelse jeg skal følge?:

https://meebox.net/da/vidensbase/2/E-mail/

Man kan sige, jeg går vel ikke ind under betegnelsen "Eksisterende kunde" (som der står i linket) idet jeg ikke har købt domænet ved Meebox.

Mange tak for alle svar. 

Bedste hilsner Morten

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Tilmeldt 22. Jun 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det :)

Vil det sige, at jeg blot skal indskrive ns1.meebox.net i feltet "primær navneserver" hos DK Hostmaster ?

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps :)

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at ved DK domæner kommer Meebox alligevel ikke til at stå for fornyelse - det gør du selv.

Og udover at flytte navneserver skal dit domæne naturligvis også findes på Merbox' servere og på Meebox' navneserver skal der være oprettet DNS.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MortenKristensen2015:
I mit tilfælde er det vel smartest at flytte hele baduljen over til Meebox, så de også fremover skal stå for fornyelse af domænet ? Eller er dette fuldstændig ligegyldigt? Kan jeg blot nøjes med redelegering ?

Hejsa Morten, 


nu véd jeg ikke om du allerede har lavet din hjemmeside og i hvad osv. hos gratisDNS
men hvis det var mig, og du har købt webhotellet hos meebox, hvorfor så ikke bare flytte
domænet over med det samme ? så har du styr på det, og det er ikke bøvlet.
Mvh. Per




Side 1 ud af 1 (6 indlæg)