Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms udregning / Salgsmoms / Ex & Inkl Moms

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 02:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har gået og tænkt meget over dette og syntes ikke rigtig jeg kan finde noget på dette nogle steder, deltager dog til et møde/kursus med Skat d. 28/9 med henblik på moms osv, men nok om det.

Jeg har f.eks. en vare som jeg køber af et anden firma til en pris af 2000kr inkl. Moms

Så varens pris Ex Moms er 1500kr.

Hvis jeg som selvstændig ikke har mulighed for at trække Momsen fra ved det firma jeg handler ved som start "indkøbskurven" selvom CVR nr er oplyst, ville jeg så skulle betale 2000kr inklusiv Moms og senere på min Moms papir til Skat gøre dem opmærksom på at varens pris uden Moms er 1500kr og så vil jeg få de 500kr som er momsen tilbage fra Skat eller lign ?

 

Mit firma er Momsregistreret.

 

Andet spørgsmål ville være:

Hvis jeg køber en vare af en leverandør eller lign til 1000kr Ex Moms må jeg så som sælger sætte prisen som jeg vil Ex Moms eller er der visse regler omkring dette?

Med andre ord:

Leverandør Pris: 1000kr Ex Moms

Min Salgs Pris: 1500kr Ex Moms

Og så sælge min vare til 2000kr Inkl. Moms

 

Må man dette?

Dog skal jeg nok holde styr på eventuelle regler som den enkelte leverandør har og lign kunne jeg forestille mig.

Håber ikke det er indviklet forklaret og at i forstår min pointe

 

Med Venlig Hilsen

Daniel Ørum

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen koster 2000 kr med moms, så koster varen 1600 kr. og de 400 er moms.

Hvis du skal regne momsen ud af en vare med moms skal du trække 20% fra. Hvis du skal regne moms ud for en vare uden moms er det de 25% du skal ligge til.

Vare uden moms 1.600 kr og moms 25% af 1.600 kr. altså 400 kr. i alt 2.000 kr.

Det er vigtigt du får styr på det :-)

 

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det var da underligt, 20% fra og 25% til :) hvor kommer de sidste 5 % så ind henne? er det provisionen ? :)

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det var da underligt, 20% fra og 25% til :) hvor kommer de sidste 5 % så ind henne? findes der eventuelt en side hvor man kan se en masse eksempler eller lign ? for må sige det virker lidt mystisk at det 20 den ene vej og 25 den anden, det alligevel 5% i differense :-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Buyr:
det var da underligt, 20% fra og 25% til :) hvor kommer de sidste 5 % så ind henne? er det provisionen ? :)

Prøv at trække 25% fra 100. Så får du 75. Hvis du så lægger 25% tilbage igen, får du 93,75. Som du ser, så passer regnskabet ikke. Det er derfor du skal trække 20% fra når du skal trække momsen ud af et beløb. Skal der moms oven på beløbet, skal til lægge 25% oven på.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Buyr:

det var da underligt, 20% fra og 25% til :) hvor kommer de sidste 5 % så ind henne? findes der eventuelt en side hvor man kan se en masse eksempler eller lign ? for må sige det virker lidt mystisk at det 20 den ene vej og 25 den anden, det alligevel 5% i differense :-)

Det er udelukkende beregningsteknik.

Du finder momsen på et beløb eks moms ved at gange med 25 %

Du finder momsen på et beløb inkl moms ved at gange med 20 %

 

Der er ingen difference, det er blot et spørgsmål om beløbet du skal beregne er med eller uden moms.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsen udgør 20% (0,2) af beløbet inkl. moms.

Derfor skal du gange beløbet inkl. moms med 0,8 (80%) for at fjerne momsen.

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det giver god mening når man sådan lige ser det, man skal vel bare have arbejdet med det nogle gange, før det så også giver mening i hovedet ! :-)

Og det var de 25% som skulle indberettes til skat korrekt Kim ?

 

Tak for din svar

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Buyr Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

så hvis jeg læser korrekt så kan jeg ved 1000kr inkl moms * med 1.25 og beløbet bliver dernæst 1250kr men da de skal trækkes fra er det 750kr som så er prisen eks moms og momsen udgør dernæst 250kr ?

 

og da jeg ved at prisen eks moms nu er 750kr kan jeg * med 1.20 og dette ville være prisen 900 inkl moms "eventuel salgspris" ?

 

men hvor går jeg så lige galt i byen henne her, da jeg nu har 900 og ikke 1000kr som vi startede med?

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Daniel!

Jeg var ikke helt klar i min sidste besked. For det var nemlig ment som et venligt tilbud, der selvfølgelig er gratis :-) Alting skal ikke gå op i at tjene penge.

Du er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogle spørgsmål - jeg hjælper dig gerne (gratis) så vidt det er muligt :-)

Med venlig hilsen
Sebastian Kania

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)