Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reurret i handel på nettet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige set denne formulering af returret i på en hjemmeside, der sælger brugte varer. Der er ikke dankortbetaling på siden, men man kan købe via bankoverførsel og de har en fysisk butik. Er det i sådan en situation i orden at at tage et returneringsgebyr? Er reglerne omkring returret (hvor kunden skal have dækket hele pricen incl. leveringsomkostninger) kun krævet af PBS eller er det en del af købeloven?

Varen sælges med 14 dages fuld returret gældende fra faktureringsdatoen.

Du har 14 dages fuld returret på alle sadler - Hvis du har fortrudt dit køb, kan du enten sende varen til os med posten eller aflevere den på lageret i vores åbningstid. Varen skal være tilbage på vort lager senest den 14. dag fra faktureringsdatoen - også selv om den kommer med posten, så send et par dage før.

Du skal selv stå for forsendelsen og betale portoen retur til os.

Du kan ikke sende varer til os pr. efterkrav, da vi er nødt til at tjekke varen igennem inden vi tilbagebetaler beløbet.

Vi tilbagebetaler varens pris minus et returneringsgebyr på 45,- dkr inden 5 hverdage efter modtagelsen af varen, hvis du sender med posten og straks hvis du kommer i åbningstiden. Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme stand og indpakning, som da du modtog den.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min overbevisning er det ikke lovligt at kræve:

1. Vi tilbagebetaler varens pris minus et returneringsgebyr på 45,- dkr inden 5 hverdage efter modtagelsen af varen.

2. Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme indpakning.

Derudover mener jeg at følgende heller ikke er korrekt:

"Varen skal være tilbage på vort lager senest den 14. dag fra faktureringsdatoen"

Jeg mener at købeloven siger at det er leveringsdatoen der gælder. 

 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Varen sælges med 14 dages fuld returret gældende fra faktureringsdatoen.

Ulovligt - det er gældende fra leveringdatoen - en rigtig formulering vil være således:

Varen sælges med 14 dages fuld returret gældende fra modtagelsesdatoen.

Du har 14 dages fuld returret på alle sadler - Hvis du har fortrudt dit køb, kan du enten sende varen til os med posten eller aflevere den på lageret i vores åbningstid. Varen skal være tilbage på vort lager senest den 14. dag fra faktureringsdatoen - også selv om den kommer med posten, så send et par dage før.

Igen det samme som før - ulovligt - en rigtig formulering vil være således:

Du har 14 dages fuld returret på alle sadler - Hvis du har fortrudt dit køb, kan du enten sende varen til os med posten eller aflevere den på lageret i vores åbningstid. Varen skal være afsendt senest 14 dage efter modtagelsen

Du skal selv stå for forsendelsen og betale portoen retur til os.

Korrekt og lovligt

Du kan ikke sende varer til os pr. efterkrav, da vi er nødt til at tjekke varen igennem inden vi tilbagebetaler beløbet.

Korrekt og lovligt

Vi tilbagebetaler varens pris minus et returneringsgebyr på 45,- dkr inden 5 hverdage efter modtagelsen af varen, hvis du sender med posten og straks hvis du kommer i åbningstiden. Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme stand og indpakning, som da du modtog den.

Ikke lovligt - det korrekte vil være således:

Ved returnering tilbagebetaler vi det fulde beløb. Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i væsenligt samme stand, som da du modtog den.

Hvis man ønsker et beløb fra folk som ikke skal tilbagebetales, bliver man nødt til at pålægge et ekspeditions gebyr når folk bestiller. Det er ofte set således at der er frifragt hos webshoppen, men et ekspeditionsgebyr på 50 kr. Et ekspeditionsgebyr skal IKKE tilbage betales til kunden.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde jeg slet ikke bidt mærke i. Det er vist rigtigt. Og i øvrigt er det vist også nok at kunden har afsendt varen indenfor de 14 dagen. Den behøver ikke være kommet frem.

Hilsen Louise E

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :
"Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme stand og indpakning, som da du modtog den."

Jeg ved ikke, hvad der er lovligt her. Men jeg ville kræve, at varens salgsemballage returneres. Og at varen skal være forsvarligt indpakket, så den ikke beskadiges under returforsendelsen.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Goaften:
"Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme stand og indpakning, som da du modtog den." Jeg ved ikke, hvad der er lovligt her. Men jeg ville kræve, at varens salgsemballage returneres.

Jeg tror ordet som vi leder her er "fortrydelsesret". Det kan der iøvrigt læses om her: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad083/ og den gælder 14 efter modtagelse. Jeg har selv brugt den en enkel gang da jeg simpelthen blev for træt af at vente på en webshop fik sendt varen afsted, så jeg købte den andetsteds.

Jeg er dog ikke helt sikker ang. formuleringen af returret, og jeg er ikke en jura-haj, så resten er jeg ikke helt sikker på Smile

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange butikker der køre med gebyr ved returnering!

Mekonomen (Bil reservedels lager) De tager 10% af varens pris ved returnering! - Mener jeg de godt må når det er "special" dele eller "ikke-lager" vare som en reserdel til en gammel skrot bil ikke er!

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Mark WM:

Der er mange butikker der køre med gebyr ved returnering!

Mekonomen (Bil reservedels lager) De tager 10% af varens pris ved returnering! - Mener jeg de godt må når det er "special" dele eller "ikke-lager" vare som en reserdel til en gammel skrot bil ikke er!

NEJ. Så længe virksomheden har mulighed for at gensælge varen, er det den normale returret som er gældende, og det er ligemeget om det er lagervare eller ej. Hvis du derimod havde fået indgraveret "mor's dyt" i reservedelen, kunne de nægte at tage den tilbage, da den er fremstillet specielt til dig,
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Helk korrekt som Martin M siger. Men selvom de endda havde indgraveret "Mor´s dyt" har de stadig svært ved at forsvare deres ret til ikke at tage varen retur, reglerne er ret så stramme... Men var det nu fx. et cpr nr, så ville de godt kunne forsvare det...

Fx er der flere eksempler på at computer butikker har specielbygget computere. De har så nægtet at tage dem retur, det er ulovligt.. Så den skal langt ud før de kan nægte det...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)