Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til "Lej en postkasse"-virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej !

Jeg går lidt med en idé om at lave en biindtægt til min virksomhed, ved at leje min postkasse ud ..!

Idéen er simpel:
Folk flytter deres virksomhedsadresse over til mig, samt får deres virksomheds navn på min postkasse.
- Postkassen tømmes en gang om ugen, og indholdet sendes til virksomhedernes ejere.
- De betaler kun for portoen og et symbolsk beløb på et par hundrede kroner pr. måned + moms.

De får så:
En virksomhedsadresse i Odense, samt hvad der dertil høre.
Folk kan have forskellige grunde til, hvorfor de ikke vil have virksomhedsadresse hjemme - Og her kommer jeg så ind i billedet.

Problemet er så bare, at jeg ikke helt ved om jeg "må" dette..
For jeg bor jo i en privat ejendom, og har så min egen virksomhed og dens adresse tilknyttet. - Men kan jeg godt have det for andre?
Når nu det reelt ikke er en erhvervsejendom, at jeg bor i?



Slutteligt skal det lige siges at jeg ikke har planer om at have 100 virksomhedsnavne på min postkasse. Nok mere 3-5.
Det er altså tanken om at hjælpe, der skal drive dette lille sideprojekt, og ikke pengene Skype-Smile
Endvidere har jeg haft ringet til Post Danmark for at forhøre mig, men trunten i den anden ende af røret, var desværre ikke til nogen hjælp.. Skype-SadSmile

Jeg håber at i kan hjælpe!

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fin idé. Det ville jeg helt sikkert benytte mig af, hvis det ikke var 200 km væk. ;-)
Jeg er ikke inde i juraen, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt, med mindre der er tale om produktionsvirksomheder. Måske kan der uanset hvad, blive et problem med den afgift der skal betale til kommunen for affaldshåndtering? Der skal/kan søges dispentation, men ved ikke om det skal gøres pr. firma på adressen?
En anden ting er intervallet på tømning. Den er for lav, synes jeg. Ved godt der er mere håndtering sådan, men alligevel..
Men ellers fin idé - og hvorfor ikke skallere det op til mange adresser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du bør undersøge om det ikke kræver registrering i hvidvaskregistret som administreres af Erhvervsstyrelsen.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja havde tænkt på to gange om ugen.
Altså, jeg vil tømme den daglig, men kun sende til dem en gang om ugen.

Mest fordi - det er jo begrænset hvor mange fysiske breve man får i dag.
Så det var mere for ikke at skulle sende ét brev i bobleplastkuvert til en kunde, for så to dage efter at sende et til.
- hvis kunden så ved at det kommer noget vigtigt/akut, ville man jo kunne aftale dette undervejs :)

Nu prøver jeg mig nok forsigtigt frem, men tror også posten ville være træt af at skulle læse 100 navne igennem på et par postkasser.

Jeg ved at der er et sted i Hellerup, hvor de gør det.
Det er det bare relativt dyrt. - næsten 1000kr om måneden.

Men de har til gengæld over 100 virksomheder, der har adresse der :)
Så markedet er der, selvom det nok ikke er stort.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46474
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Per Bendiksen:
Problemet er så bare, at jeg ikke helt ved om jeg "må" dette..
For jeg bor jo i en privat ejendom, og har så min egen virksomhed og dens adresse tilknyttet. - Men kan jeg godt have det for andre?
Når nu det reelt ikke er en erhvervsejendom, at jeg bor i?



Slutteligt skal det lige siges at jeg ikke har planer om at have 100 virksomhedsnavne på min postkasse. Nok mere 3-5.
Det er altså tanken om at hjælpe, der skal drive dette lille sideprojekt, og ikke pengene Skype-Smile
Endvidere har jeg haft ringet til Post Danmark for at forhøre mig, men trunten i den anden ende af røret, var desværre ikke til nogen hjælp.. 
hvordan skulle PostDanmarks alm. ansatte vide om DU må drive erhverv fra en adresse - og så tror jeg det var en kvinde og ikke lige en "trunte" Det er altså ikke noget PostDK afgør helt ærligt Stick out tongue

Hvis det er en lejlighed, så er det reguleret af boligselskabets vedtægter om du må drive virksomhed.

Hvis det er parcelhus du selv ejer som jeg forstår dig, så vil det kunne være reguleret af lokalplaner og servitutter f.eks.  Der kan også være forbud mod f.eks. store reklameskilte osv i grundejer forening ud over lokalplaner og servitutter

Er der ikke i dem nogen forbud mod erhverv i servitutter, lokalplaner m.m, så må man godt have CVR på adressen - også flere CVR - Du skal som Whiskey skrev, lige checke om du, ved at være adresse for en række eksternt ejede virksomheder, skal ha en registrering og en pligt i forhold til hvidvask (kende identifikation+formål osv)

Erhvervsaffaldsafgift vil komme til de enkle og har ikke som sådan noget med dig at gøre og er jo heller ikke som udgangspunkt noget med affald direkte fra ejendommen. Det vil være din kommune der sender opkrævning til de CVR der måtte være omfattet og dem der skal betale

Du skal blot kunne være deres repræsentant som kan skaffe myndigheder, herunder skat - adgang til ejerene af de firmaer der bor hos dig - det vil være på din adresse henvendelser kommer.

Risiko? Måske at nogen siger, at der skulle være kommet et vigtigt brev og at du har smidt det væk og det har kostet dem xx  og så naturligvis, hvis de CVR ikke optræder ordentligt, så deres kunder og leverandører begynder at løbe din adresse på dørene og kræver ting af dig, fordi du ejer adressen hvorfra nogen måske føler sig snydt. Det kan godt være du blir træt af at skulle forklare, at firma "snigløberen" bare har adresse hos dig men at du ellers intet har med dem at gøre.

En gang om ugen tømning af postkasse lyder ikke som tit nok - men det må du jo aftaler med de som betaler.

Du må lave en kontrakt - som stiller dig OK hvis du skal af med nogen der skaber problem, men samtidigt vil kunderne jo ikke ret gerne ha en adresse, som de kan risikere at miste "over night" 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Per

Det du beskriver kaldes et virtuelt kontor med en adresseservice. Prøv at søg på Google, der findes mange udbydere. Blandt andet mener jeg at Regus tilbyder virtuelle kontorer på deres +1000 lokationer. Man er oftest interesseret i en sådan service på en "pæn" adresse, i kombination med mødelokaler og/eller telefonpasning på lokalsprog. En virtuel adresse i et privat hjem tænker jeg ikke at der vil være så stor (lovlig) efterspørgsel på?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tilbyder selv adresseservice, som er den samme service, og jeg tror mange vil vurdere det som uinteressant, hvis du bruger din privat adresse. Der kommer af og til gæster til de virksomheder, som vi har adresseservice for. Derfor vil jeg vurdere, du får bedre succes med det, hvis du lejer nogle lokaler og driver servicen derfra.

Du kan godt udelukkende tilbyde adresseservice, men det er korrekt at flere af dem, der benytter denne service, også ofte ønsker adgang til mødelokaler og telefonpasning, derfor vil et mødelokale også kunne give dig ekstra indtægt.

Hertil er det en fordel hvis du vil har et bemandet kontor, så kundernes gæster kan komme forbi, og eller hvis kunden har behov for at hente posten på skæve tider, men igen er det naturligvis også hvad man kan/ønsker at tilbyde for prisen.

Prisen for adresseservice svinger meget, der er nogen der tager op til 1000 kroner per måned, hvor vi tager 175 kroner per måned for adresseservicen.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for - som altid - et godt og uddybende svar John!

Jeg må lige undersøge det hele lidt nærmere.
Men umiddelbart, ser det ud til at kunne lade sig gøre.
Hvilket jo er dejligt.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. Korrekt, og det er det som jeg har set i Hellerup osv.

Det er dog ikke helt det, som jeg vil lave.
Jeg vil nemlig ikke tilbyde telefonpasning og lokaler, men blot en adresse for nogle (igen nok nogle få)
Som ikke kan/vil have det derhjemme.

Det kan være en som bor i et kolonihavehus, eller et sommerhus, hvor de ikke har "officiel" bopæl.

Det kan være folk, det har hemmelig adresse privat, på hund af en vanvittig x-kæreste.

Det kan også være nogle som bor på landet, og gerne vil have en lidt mere "kendt by" som adresse.



Jeg kan se, at mange af de andre som tilbyder dette, jo netop har lokaler på f.eks. Frederiksberg, Hellerup osv.

Jeg har selv en ganske fornuftig adresse selv i Odense, tæt på havnen, hvorfra der også er meget industri og kontorer.

Så igen, vil det nok være sådan lidt halv vennetjeneste jeg vil gøre det på.
- jeg ville mest bare høre om jeg kunne/måtte :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)