Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af biler på hobbyplan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kunne godt tænke mig at begynde at eksportere biler på hobbyplan. Måske nogle stykker om året til en start, da jeg godt kunne tænke mig at lave noget ved siden af mit arbejde. Jeg er oprettet med cvr. nr.

 

Jeg har set på det teoretiske i det på SKAT´s hjemmeside og andre hjemmesider, men hvordan har jeg mulighed for at få en enkelt bil eksporteret til udlandet rent fysisk. Hvad kan betale sig, at køre ned til fx Tyskland med den selv eller få en autotransporter til det (Det koster helt sikkert).

 

Alle er jo startet et sted, så hvordan startede i?

 

Mvh.

 

Søren

Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Lyder spændende - jeg har ikke selv prøvet at eksportere biler som sælger, men jeg er Speditør, og har der igennem kørt flere veteran biler og alm. biler til bla. Østrig og Italien.

Så længe de ikke er bredere end 240 cm, kan de "sagtens" spændes fast på en export trailer.
På denne måde, skal du blot sørge for at finde en terminal i Danmark og i modtager land, hvor bilen kan trilles af og på traileren.

Hører gerne hvis du har yderligere spørgsmål :-)

Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannick

Tak for dit input, som helt sikkert er en rigtig god måde for en nystartet eksportør som migSmile.

Hvad koster en fragttur til Tyskland, fx. den nordlige del?. Det bliver vel dyrere desto længere man skal væk?

Hvor ligger nærmeste terminal i Aalborgområdet?

Mvh.

Søren

Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der vil byde ind med input og praktisk erfaring indenfor dette område?

Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber en bil, sætter den til salg på mobile.de eller andre steder. Køber kommer selv og henter den. Han betaler det du skal have for selve bilen (den tyske pris). Du søger om at få afgiften tilbage fra SKAT og bum, så er den ikke længere. Har gjort det tons af gange.

Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja prisen vil selvfølgelig blive højere, jo længere du skal have fragtet bilen, så det er bare med at få forhørt dig i området, og indhentet nogle priser :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)