Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 8 ud af 16 (155 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Så du vil gerne fravælge indlæg fra mig, men forbeholde dig retten til at kritiserer mig, det taler vist for sig selv :-)
ja det hænger jo sammen. Kunne jeg slippe for at læse dig kalder alle taxi chauffører og whats next - forkældede og mavesure - så ville jeg ikke kritisere - slippe for at blive sur - for jeg kunne ikke læse det.

Det med at følge dine indlæg kan jeg ikke slippe for, og derfor modsiger jeg i sagens natur, da jeg synes en totalt ensidig beskyldning mod en STOR gruppe hårdt arbejdende - dårligt lønnede, for ret så grove ting, er drøn usympatisk -

Det gælder, uanset det sker af den ene eller anden politiske eller  - forretningsmæssige årsag - hvad ved jeg. Det er en stor hårdtarbejdende gruppe mennesker - som sikkert har gode og dårlige mellem sig - men som ikke fortjener at blive beskrevet så ensidigt som du gør, bare fordi du mener Uber nu er det rigtige.  Det er rent ud tarveligt og gavner næppe Uber i øvrigt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Det med at følge dine indlæg kan jeg ikke slippe for, og derfor modsiger jeg i sagens natur, da jeg synes en totalt ensidig beskyldning mod en STOR gruppe hårdt arbejdende - dårligt lønnede, for ret så grove ting, er drøn usympatisk -

Det skal du også havde lov til, jeg mener ikke du skal skamme dig, er tarvelig, at der er noget galt med din attitude eller din person i almindelighed. I min bog skal du klart havde lov til, at havde din mening og ytre den.

Jeg har fortsat den største respekt for dig og din indsats for iværksættere her på Amino og FB.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Cookie - John Hannover:
Det med at følge dine indlæg kan jeg ikke slippe for, og derfor modsiger jeg i sagens natur, da jeg synes en totalt ensidig beskyldning mod en STOR gruppe hårdt arbejdende - dårligt lønnede, for ret så grove ting, er drøn usympatisk -

Det skal du også havde lov til, jeg mener ikke du skal skamme dig, er tarvelig, at der er noget galt med din attitude eller din person i almindelighed. I min bog skal du klart havde lov til, at havde din mening og ytre den.

Jeg har fortsat den største respekt for dig og din indsats for iværksættere her på Amino og FB.

 

tak - men og det er jo ikke som sådan hele din person - men derimod din flere gange udtrykte mening om at alle taxi chauffører er xxx - i en politisk kamp for noget nyt og sikkert sjovt - jeg finder dødtarvelig. Helt som en uniformering og klar nedrakning af af sorte, etniske indvandrere, skrældemænd eller ansatte i staten, i mine øjne ville være helt uanstændig.

Hårdt arbejdende - mange timer - ventetid - besværlig arbejdsttid - ringe løn - skattebetalende, og i al væsentlighed bidragere til noget der fungerer til samfundets (og deres arbejdsgiveres bedste) kunne være fair beskrivelse af taxi chauffører - blandet givet med nogle sure ind imellem.

De skal ikke slås ned som forkælede mavesure osv - bare fordi en ny ide synes fin.

Som med så meget andet - Ros det der er at rose ved det nye - Forklar dets fordele - uden i afmagt, for det ser jeg det som, at kaste lxxx på en hel branche der slet ikke gør sig fortjent til det, og som jeg - 3-4 gange om ugen i mange år - har oplevet som flinke og servicemindede mærkeligt nok.

Ofte smider jeg mig ind på forsædet - og møder chauffør som 2. g eller 1 g indvandrer - som gerne fortæller mig om hvordan de kom til DK, og oplever verden.

De er faktisk ofte mønster 1, eller 2 g - indvandrere - der slider for at hente gysser hjem, men jeg møder også danskere, som kommer fra lærejob eller andet de ikke holdt ud - eller mistede arbejde som - , eller folk der i mange år bare har fundet taxi var lige jobbet for dem. Fuld respekt - og samme til alle Uber, så længe de betaler deres skat.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, og jeg er for såvidt også enig. Det er ikke en strikkeklub, men behøver vel ikke nødvendigvis være det modsatte uden argumenter (ikke at jeg siger strikkeklubben er bedre til at argumentere).

Jeg har sagt det mange gange, og siger det gerne igen, jeg er ikke nødvendigvis tilhænger af Uber, men jeg mener man bør diskutere fænomenet, da det vil ramme os alle på den ene eller anden måde. Måske ikke direkte igennem Uber og Taxa, men så igennem lovgivning og endnu mere bøvl med SKAT når det kommer til den nye økonomi.

Jeg kommer med mine argumenter, men du kommer bare med at jeg er dum, sådan pakket pænt ind, og det er netop det der ødelægger en god debat.

PS: It takes one to know one, men det er ikke det jeg er her for :)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jo, jeg tror da også tanken er at man vil bruge privatbilen, det er velsagtens det originale Uber-koncept. Men min tese var baseret på lige vilkår for Taxa og Uber, men hvis Regeringen skal udligne forskellen kan de enten lægge afgift på Taxa eller fjerne afgiften fra Uber-bilerne. Alt andet vil i min optik være at tisse lidt i bukserne. Det vil da være meget uretfærdigt at forlange at Uber-chaufførerne skal have samme forsikring, uddannelse mv. og samtidigt fastholde de skal betale fuld skat og afgift.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SolidH2O:
kan de enten lægge afgift på Taxa eller fjerne afgiften fra Uber-bilerne. Alt andet vil i min optik være at tisse lidt i bukserne. Det vil da være meget uretfærdigt at forlange at Uber-chaufførerne skal have samme forsikring, uddannelse mv. og samtidigt fastholde de skal betale fuld skat og afgift.

taxi tjener man ikke meget på - og afgift yderligere på taxi - for ubers skyld - nej tak

Ja - hvis uber bruger privatbilen så skal de for min skyld ha lov til det - mod som med alt anden virksomhed, at betale skat af overskud. Det kan ikke være sådan, at uber skal være et system som gør, at dagpenge modtager og kontanthjælpsmodtager kan køre sort 10 timer om ugen, og samlet ha mere ud af det, end pædagoger og politibetjente der arbejder fuld tid - efter skat

Forsikring er der vel et eller andet som skal være i orden med, men den store forskel på uber og taxi, skal ligge i, at det netop ikke er fuldtid og netop privatbiler

Kan de så ikke leve af det, uden at taxi pålægges nye yderligere afgifter, som vi som brugere skal betale - og stadigt betale deres skat, så er konceptet galt, for så bygger prisen netop på, at det skal kunne gøres som sort arbejde

Det er der jeg ser ubers problem. Er det ikke bygget på sort arbejde, men en smart app - som gør at man kan kombinere private biler der har lyst at køre, og for min skyld tage tilkaldte ture og som gør man kender både den der kører, den der køres med, og turen, så synes jeg det er fint

Desværre tyder alt for mig på, at uber IKKE vil medvirke til, at der kan betales skat. De vil ikke lade tal fra deres app være tilgængelige for skat. Det er lidt som hvis man laver postvæsen der kører med pakker - men ikke vil opgive betalingen af de ansatte - eller Novo nægtede det. Jeg er med på det er lidt anderledes opbygget, men moralen og princippet i det - er ens. 

Det vil være utroligt skadeligt for samfundet, hvis man virkeligt lader opbygge systemer, som bygger på, at nogen slet ikke via den indtægt, skal bidrage til de veje vi kører på, vort sundhedssystem, skoler, børnehaver osv. Den del er det som bekymrer mig. Ikke konkurrencen de - hvis de betaler skat - som et ny system påfører taxi.

Den del tror jeg konkurrence i sig selv vil regulere på en sund måde.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
tak - men og det er jo ikke som sådan hele din person - men derimod din flere gange udtrykte mening om at alle taxi chauffører er xxx

Det skal måske nuanceres lidt, jeg mener bestemt ikke at alle taxa chaufører yder dårlig service, så langt fra. Men jeg har specielt når jeg har kørt kortere ture, hvor chauførerne har holdt i kø, oplevet en efter min vurdering ringe service. Når bund niveauet er så lavt, så vil jeg faktisk mene at det er et problem for hele branchen.

Jeg mener oprigtigt at Taxa branchen i de tilfælde er forkælede, fordi nogle af dem mener de kan tillade sig, at behandle deres kunder dårligt, hvis de ikke lige kører så langt som de gerne vil. Det kan lyde groft, men med til nuanceringen høre nok også at jeg mener at min egen branche (it-udvikling) er meget mere forkælede. De lønniveau og den primadonna behandling vi får er også helt ude af trit.

Jeg har som sådan ikke nogen interesse i Uber, er hverken aktionær, leverandør eller kunde. Men jeg har igennem samtaler med en god kollega (tidligere taxachaufør), efterhånden vendt emnet nogle gange. Jeg har andre kollegaer, der er ivrige Uber, som jeg også har talt med, og deres oplevelse er faktisk at de får en bedre service, hvilket de tilskriver rating systemet.

Som jeg ser det er taxa branchen ved, at blive kørt over af Uber og med Venstre, LA og Konservative der mener, at taxaloven skal laves om så der er plads til Uber, samt den sandsynligvis lange process, med at håndhæve et forbud, så er min vurdering at strategien med at satse på det juridiske, ligner en dødssejler.

Men hvad skulle de så gøre, som jeg ser det skulle de netop arbejde på service-delen, de taber umiddelbart på pris, men der er så man områder hvor de billigste produkter ikke er de mest solgte. De ting jeg selv er kommet frem til en fælles app hurtigst muligt, med rating system og loyalitetsklub a la frequent flyer. I den mere spøjse afdeling, burde chaufører når de ikke er ledige kunne spotte en der prøver at praje en taxa og sende andre ledige vogne derhen. Det er jo kun taxaer der må tag strøgture, så der har de en fordel. Hvis man lavede sådan en løsning, var det at den optagede vogn, kunne signalere til kunden, at han havde set han havde kaldt på en taxa til ham. Det tror jeg vil give en stor følelse af service og velvilje fra chauføren, samtidigt med at man kunne håbe at færre begyndte at installere apps, fordi det var så nemt at få en taxa fra gaden. Det er selvfølgeligt bare en brainstorm, men jeg mente virkeligt at taxabranchen burde stå sammen og finde innovative måder at møde deres nye konkurrent på.

Desværre har min taxaven, en relativt nedslående vurdering af den mulighed, hans standpunkt er at taxabranchen aldrig har kunnet finde ud af at løfte i flok. Til at overbevise mig brugte han et eksempel fra en mindre provisby, hvor der var omkring 20 taxaer. Hvert år i Juli var der så få ture, at det kun var omkring halvdelen af bilerne der fik ture. Så prøvede hans vognmand at aftale at halvdelen kørte de første 14 dage og den anden halvdel de næste. Alle indvilgede, men der var alligevel fem styks, der ikke følte de skulle overholde aftalen, så i dag er der 20 taxaer i drift hele Juli, selvom mange har dage hvor de ikke tjener noget.

Men selv hvis branchen kunne stå sammen, så ser det dyster ud. I et høringsvar vist nok til den amerikanske kongres, har en bilproducent svaret at man mener selvkørende biler er en realitet i 2018. Hvis bil kan køre selv, er det svært at se en fremtid for faget.

Det betyder ikke at jeg syntes det er fryd for dem, eller at de bare skal ned med nakken, men bare at min vurdering er at det ser sort ud. Måske er det bedste råd til taxa chaufører, at de skulle begynde at kigge sig om efter en anden branche, de kunne f.eks. gå ind i den røv forkælede it-branche.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
I et høringsvar vist nok til den amerikanske kongres, har en bilproducent svaret at man mener selvkørende biler er en realitet i 2018.

Det kan så måske give et boost / comeback til værtshus-branchen?!

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Men selv hvis branchen kunne stå sammen, så ser det dyster ud. I et høringsvar vist nok til den amerikanske kongres, har en bilproducent svaret at man mener selvkørende biler er en realitet i 2018. Hvis bil kan køre selv, er det svært at se en fremtid for faget.

Det betyder ikke at jeg syntes det er fryd for dem, eller at de bare skal ned med nakken, men bare at min vurdering er at det ser sort ud. Måske er det bedste råd til taxa chaufører, at de skulle begynde at kigge sig om efter en anden branche, de kunne f.eks. gå ind i den røv forkælede it-branche.

Jeg forstår ikke du gider blive ved med at bruge krudt på denne uber debat, nu hvor det er afgjort de er ulovlige, for hvem som ikke så det fra start :-) måske kommer selvkørende biler i 2018, men de kommer til at koste kassen og vi vil næppe se dem i Danmark de første rigtig mange år, bare se hvor lang tid der gik med fra fuld HD TV kom frem til vi rent faktisk havde noget at bruge dem til, var det næsten 20 år, det var i hvert fald 10 :-)  så bare fordi teknikken er der betyder det ikke det er en realitet, og når så og hvis de selvkørende biler kommer på marked.. må man så sætte et barn alene afsted eller blive kørt hjem hvis man er påvirket af et eller andet.. der er heller ingen som kan hverken leve af hvis og så frem..

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Århus C
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 17
Fra  Land & Dyr Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun haft gode oplevelser med Uber. Der vil altid komme røre i andedammen når der kommer en ny spiller på markedet som er så innovative 


Side 8 ud af 16 (155 indlæg)