Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse og overskud 2008

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for noget tid siden modtaget min forskudsopgørelse for år 2008 (har endda tidligere lavet et emne herinde med andet spørgsmål).

Nu spørger jeg nok lidt dumt, men det beløb de har sat på som overskud og som jeg skal betale skat af og am bidrag - er det så meningen at jeg SKAL tage overskuddet ud af virksomheden og indsætte privat eller hvad? Det var nu ikke lige min plan at gøre ihvertfald... har da bare tænkt de penge skal blive stående, ihvertfald de første par år.

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa

Du må meget gerne beholde overskuddet på virksomhedskontoen - det at du bliver beskattet af overskuddet medfører ikke at du nødvendigvis også skal flytte pengene.

Det giver desuden dig lidt fleksibilitet på sigt vedrørende anvendelse af virksomhedsskatteordningen, idet du herved bedre får mulighed for at din indkomst kan blive optimeret, f.eks. til topskattegrænsen, så spar du bare det op som der er muligt !

Mvh.

Ole

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at den skat du betaler af din indkomst i virksomheden, den skal du betale privat. Så du bliver muligvis nødt til at hæve lidt af overskuddet for at kunne betale skat.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)