Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale indgåelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder måske som et lidt dumt spørgsmål, men jeg skal opsige en aftale, og det skal ske med 3 måneders skriftlig varsel til d. 1. i måneden for indgåelse. Betyder det når aftalen er underskrevet, eller når aftalen startede?

Hvis nu jeg skrev under i november 2013 til start af aftale i december 2013. Hvornår kan jeg så komme ud af aftalen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

cmodt:

Lyder måske som et lidt dumt spørgsmål, men jeg skal opsige en aftale, og det skal ske med 3 måneders skriftlig varsel til d. 1. i måneden for indgåelse. Betyder det når aftalen er underskrevet, eller når aftalen startede?

Hvis nu jeg skrev under i november 2013 til start af aftale i december 2013. Hvornår kan jeg så komme ud af aftalen?

det var en kryptisk tekst for opsigelse- står der virkeligt 3 mdr varsel til den første i månneden for indgåelse?

Det ville jo kunne være, at den kun kunne opsiges til at slutte 1/11 og at man så skulle varsle 3 mdr inden de = inden 1/8 for at det var gyldigt. 

Indgåelse ville normalt være underskift - men også der, en underlig tekst, at det ikke skulle være klart om det var underskrift = normalt indgåelse - eller om det var ikrafttræden

Det er ikke en proff tekst - den ville ha heddet noget med: Aftalen kan kun opsiges skriftligt til ophør med tre måneders varsel, til ophør den 1/11 hvert år eller noget i den stil - hvis det virkeligt var det som teksten kunne tyde på

Det mere normale var hvis der kun stod - skal ske med 3 mdr skriftligt varsel til den første i måneden = kan løbende opsiges med 3 fulde måneders varsel - som er en ofte brugt standard men - den tekst du kommer med, kunne tyde på noget hjemmelavet og ikke helt klart - indgåelse er - underskrift - eller ikrafttræden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er også godt forvirret. Men der står klart 'd. 1. i måneden for indgåelse', hvilket jeg nu aldrig har stødt på før, og heller ikke lagde mærke til ved underskrivelse - kun de 3 måneder.

Men så hænger jeg åbenbart på det til næste år?

Fra Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Fra  FeriehusDirect ApS Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - det er "sjusk". Du kan jo rent formelt så aldrig opsige aftalen, alene fordi det skal ske til den måned, den er indgået :-) Det holder naturligvis ikke. Hvis jeg var dig og skulle opsige den til eksempelvis den til 1.2.2016 - altså det vi andre ville kalde udgangen af januar måned 2016 - så ville jeg sende den eksempelvis den 25.november, så er er der tid til, at den når frem og så udløber aftalen om ikke andet ved arbejdstids ophør den 1.2.2016. Bortset fra det, så er jeg ret så sikker på, at den domstol ville tolke ordlyden som med 3 måneders varsel til udløbet af en måned. Ansvaret for den ringe ordlyd falder på koncipisten (altså den part der har skrevet aftalen).

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig at det er sjusk og næsten uforståeligt. Men spørgsmålet er rettere om det er juridisk bindende... Hmm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

cmodt:

Helt enig at det er sjusk og næsten uforståeligt. Men spørgsmålet er rettere om det er juridisk bindende... Hmm

næppe - men det kan der jo ikke gives garanti for. Hvad sker der ved at prøve at sige op til - nu 31/1 2016 = 3 mdr til den første - og se om det er sådan han selv har tænkt? og så be om bekræftelse. Så kommer han vel selv ud af busken med hvad han dog har tænkt - og så må du jo tage stilling til, om du vil teste det juridisk - noget uklart er det helt sikkert - men måske kan han komme igennem med, at det skal betyde den kun kan siges op en gang om året med de 3 mdr varsel - og strid så står om det er er underskrift eller kontraktstart der tæller - men det kan sagtens tænkes retten vil kalde det samlet for uklart - ingen garanti

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

cmodt:
3 måneders skriftlig varsel til d. 1. i måneden for indgåelse.

Dette kan også være betydende, at aftalen først kan opsiges helt og endeligt 12 måneder efter aftalens indgåelse, dog med en varsling tidligst 3 måneder inden udgangen af de 12 måneder.

Jeg har i min tid set mange tvetydige formuleringer. Formuleringen kan naturligvis også være en fejl sket under udarbejdelsen. 

Jeg ville forhøre mig hos den anden kontraktpart for dennes fortolkning af formuleringen. 

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De er ikke til at tale med. Kontrakten var i sin tid uopsigelig i 3 år, så det kan derfor ikke relatere til det.

Tror nok det er tid til en advokat. Men tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)