Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal og få procenter - lovligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har tænkt lidt på en marketingsstrategi.

Idéen er:

Oprette en annonce på facebook og love en procentdel (10-20%), til dem der sætter mig i kontakt med en kunde som fører til salg. Men jeg er blevet i tvivl om jeg kommer i klemme i forhold til noget lovgivning? Jeg tænkte det kunne være en annonce til mit facebook netværk.

Men det giver muligvis nogle problemer i forhold til aflønning, manglende kontrakter på dem der anbefaler mig, osv?

Håber I kan hjælpe derude.

Mvh Thomas

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke en form for affiliate du snakker om? Den slags er fuldt lovligt og kan gøres gennem et affiliate netværk.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det er det vel egentligt.. tak Yes 

Men jeg kan vel godt køre det selv uden at skulle igennem et affiliate netværk?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jo det er der mange der gør. Det er dog så en god ide at få lavet nogle betingelser der definerer aftalen mellem dig og partner. Og så skal du jo også have et system til at kunne måle henvisninger og hvordan udbetaling skal foregå. Husk også faktura, moms mm som i ethvert andet køb.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Albertslund
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 27
Fra  Teleselskabet WeyNet ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender jeg ikke direkte til Facebook´s regler og principper men selve det i at give procenter ved at folk deler, anbefaler og henviser til jer og jeres produkter, er ikke ulovligt og benyttet flere steder. Fx. køre Call Me men sådan noget "vennerabat" hvor både du og dine venner får xxx kroner i rabat, hvis i bliver kunde ved dem, hvilket Call Me har valgt at gøre for at få folk til at anbefale produktet til sine venner.

Teleselskabet WeyNet ApS
"Løsninger til private & mindre virksomheder siden 2007"

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er ganske enkelt utroligt at så mange der har fået markedsføring via facebook og sociale medier galt i halsen, og tilmed bringer andre i fedtefadet ved at give forkerte oplysninger. At mange gør det, gør det ikke lovligt. At der nok ikke er mange der bliver opdaget, gør det heller ikke lovligt.
Jo gu er det ulovligt at opfordre til at dele på sociale medier via belønning. Det strider både mod facebook reglementet og dansk markedsføringlov.

 

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Ja, der skal selvfølgelig styr på disse ting

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jesper. Godt du kommer på banen her, så jeg ikke brænder nallerne.

Men det vil sige at du ikke mener dette må gøres via facebook, grundet deres egne regler og jeg kan få min side lukket osv.

Men i princippet er det lovligt? Men der skal et andet medie til?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det strider også mod dansk markedsføringslov så nej det kan aldrig blive lovligt uanset medie.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Det strider også mod dansk markedsføringslov så nej det kan aldrig blive lovligt uanset medie.

Helt enig med Jesper!

Såfremt det skal være lovligt, skal anbefaleren meget tydeligt og utvetydigt gøre opmærksom på, at anbefalingen af firmaet/servicen/produktet giver et honorar, såfremt der sælges et produkt. Dermed er metoden værdiløs, da evt krænkelser falder tilbage på dig, du er altså ansvarlig for, at dine "anbefalere" overholder loven...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)