Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal og få procenter - lovligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står vel ingen steder at der er tale om at opfordre til at dele, men udelukkende at sætte i kontakt med. Og det kan jo gøres på mange måder.

Og mht at man skal gøre opmærksom på at man tjener noget på det, så gælder det jo også alm. Affiliate.

Så tænker da godt man kan skaffe kunder gennem Facebook uden at bryde hverken facebooks regler eller markedsføringsloven.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaj Pedersen:

Der står vel ingen steder at der er tale om at opfordre til at dele, men udelukkende at sætte i kontakt med. Og det kan jo gøres på mange måder.

Om du kalder det det ene eller det andet, det er irrelevant. Loven er klar og tydelig, når du har en økonomisk interesse i en anbefaling/sætte i kontakt/deling mm

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaj Pedersen:

Der står vel ingen steder at der er tale om at opfordre til at dele, men udelukkende at sætte i kontakt med. Og det kan jo gøres på mange måder.

Og mht at man skal gøre opmærksom på at man tjener noget på det, så gælder det jo også alm. Affiliate.

Så tænker da godt man kan skaffe kunder gennem Facebook uden at bryde hverken facebooks regler eller markedsføringsloven.

Hvordan vil du sætte 3. person i kontakt med en virksomhed, hvis det ikke sker via en opfordring/animering?

Den eneste måde jeg kan se dette ske, er ved en deling hvor du som virksomhed ikke på nogen måde animerer/opfordrer til dette, men at det sker helt uopfordret af en besøgende.
Eller man kan jo betale sig fra det via Boost.

uanset hvordan du vender og drejer det, skal virksomheden have fat i kunden først og få en aktiv accept til at måtte sende markedsføringsmateriale, og her er der så også visse krav som skal være opfyldt for at dette ikke strider mod markedsføringslovens paragraf 6.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Bare lige for at forstå det korrekt. Hvorfor er affiliate, hvor man gør opmærksom på at man tjener penge på anbefalingen, så lovligt, når Facebook anbefaling, hvor man gør opmærksom på man tjener penge på det, ikke er lovligt? Og hvad er det der står i markedsføringsloven der gør det ulovligt?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaj Pedersen:

Ok. Bare lige for at forstå det korrekt. Hvorfor er affiliate, hvor man gør opmærksom på at man tjener penge på anbefalingen, så lovligt, når Facebook anbefaling, hvor man gør opmærksom på man tjener penge på det, ikke er lovligt? Og hvad er det der står i markedsføringsloven der gør det ulovligt?

Fordi du på Facebook via en deling, spreder markedsføring til andre via deres tidslinjer uden de har kunnet frasige sig dette. Der skal man som virksomhed først have et aktivt accept før dette må ske.

Det svare til at jeg bare giver dit tlf. nummer ud til en røvfuld virksomheder og giver dem lov til at ringe til dig når de har lyst med gode tilbud og med alle mulige konkurrencer du lige kan deltage i.
Og nej du kan ikke bare skifte nummer :-)

Ville du føle dette ville være ok?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg kan sagtens se at dit eksempel ikke er okay 😄

Men hvis jeg f.eks. laver en aftale med nogen om at de tjener lidt hvis de skaffer mig et lead, selvfølgelig ved at overholde markedsføringsloven, og de så f.eks. Vælger at lave en lukket gruppe hvor dem der skal være medlem i gruppen bliver gjort klart opmærksom på at der bliver reklameret i gruppen. Så er det vel ikke ulovligt at skaffe leads den vej?

Jeg ser dette som lig med affiliate hvor virksomheden beder andre om hjælp til noget af deres markedsføring, til gengæld for at tjene lidt på det.

Er der noget galt i det? Alle har jo givet informeret samtykke.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)