Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med back-up o.lign.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Et let spørgsmål for dem der kan det (-:

Jeg har indtil videre klaret dokumenthåndteringen ved at gemme på min harddisk og på en USB-stick. Grundet betydelig øget aktivitet er dette nu blevet en lidt besværlig procedure og jeg tænker at der må være lettere måder at sikre sine data og dokumenter på? Jeg er totalt uvidende om IT så jeg vil meget gerne høre hvad I foreslår inden jeg invisterer i noget ubrugbart.

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Du skal ha fat i noget remote backup, som laver en backup til en server "ude i skyen".
Vi kan hjælpe dig med en backup løsning til små penge. Vi sætter den op for dig, og du behøver ikke tænke mere over det, alt kører automatisk i baggrunden på din PC.

For at kunne give dig en pris, skal jeg vide hvor mange GB du skal ha taget backup af.
Priserne starter fra 49,- kr i måneden.

Hvis du er interesseret, kan du kontakte mig på tlf. 70233005

Jesper Andersen

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

vi har online backup til 1,- / dag. 

Vi sætter det op for dig gratis, og du får hver dag mail med bekræftelse på det er kørt.

du ringer bare, 70 221 228 så skal vi nok tage pænt imod dig ;)

Mvh.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De nemmeste løsninger er dropbox.com eller Copy.com

De har programmer du kan installere på computeren, hvor du så kan vælge en eksisterende mappe eller en ny mappe (som jeg vil anbefale) som du gerne vil have backup af. Dette sker i baggrunden uden du skal foretage dig noget som helst udover at installere app'en.

Copy.com giver dig gratis 15GB plads som du kan have backup af.

Dropbox giver dig gratis 2GB.

Begge løsninger er ganske gode til både backup og synkronisering af data og du kan for relativt små beløb købe dig til mere plads.

Dropbox er den mest anvendte/kendte - jeg bruger begge dele. Dropbox til erhvervsbrug og Copy.com til privat brug.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Drive er en anden mulighed - der har du 15 GB gratis, og du kan købe mere hvis du har behov. 

Men ja, jeg bruger også Dropbox, og kan kun anbefale det

//Morten

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil hoppe vognen der anbefaler noget remote backup.
Crashplan har jeg personligt gode erfaringer med - og det jeg vil anbefale til en løsning med en enkelt pc.
Vælger du noget andet så vælg noget som kører automatisk og som gemmer et godt stykke bagud i tiden.
Så har du en chance for at kunne genskabe den fil du kom til at slette for et par uger siden men som du bare pine død skal bruge nu.

Dropbox og Google Drive vil jeg på ingen måde kalde backup.
Det er en smart måde at flytte sine filer rundt så det kan bruges på flere enheder på samme tid
Også hvis man skal have dem over på en ny pc.
Men man skal huske at backup også skal bruges hvis man sletter sine filer.
Og der er Dropbox og Drive ikke optimale.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:
Dropbox og Google Drive vil jeg på ingen måde kalde backup.
Det er en smart måde at flytte sine filer rundt så det kan bruges på flere enheder på samme tid
Også hvis man skal have dem over på en ny pc.

Bare af ren nysgerrighed, hvorfor mener du ikke at Dropbox mm er backup-løsninger - jeg ved godt at de ikke markedsføres sådan - men jeg kan ikke lige komme på nogen funktionalitet jeg mangler i dropbox (men har selvfølge også tilkøbt ratpack), som jeg vil kunne få med en anden backup løsning. Jeg mener jeg kan med Dropbox med ganske få klik få gendannet slettede filer

//Morten

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:
Bare af ren nysgerrighed, hvorfor mener du ikke at Dropbox mm er backup-løsninger - jeg ved godt at de ikke markedsføres sådan - men jeg kan ikke lige komme på nogen funktionalitet jeg mangler i dropbox (men har selvfølge også tilkøbt ratpack), som jeg vil kunne få med en anden backup løsning. Jeg mener jeg kan med Dropbox med ganske få klik få gendannet slettede filer

Som du selv skriver.
Det er noget der skal tilkøbes - https://www.dropbox.com/en/help/113
Og for en der normalt er godt hjemme i IT er dropbox sikkert en fin løsning.
Men for en der er helt blank som vedkommende skriver så vil jeg mene det vil være fint med en løsning som kører automatisk.
For kan du regne med at alle filerne bliver gemt i dropbox folderen? :-)

I det store hele er det et spørgsmål om hvad der giver en, en god mave fornemmelse.
For mig er det ikke dropbox eller google drive. Selv om jeg skam fint bruger begge dele.
Det er bare ikke der jeg ligger de vigtigste filer - men det er pga af min mave fornemmelse. :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Arendtsen:
Men for en der er helt blank som vedkommende skriver så vil jeg mene det vil være fint med en løsning som kører automatisk.
For kan du regne med at alle filerne bliver gemt i dropbox folderen? :-)

Nej, det har du jo helt ret i, hvis du har styr på data er det nok en god idé at have backup af hele maskinen, men i de tilfælde er det nu min erfaring at backup heller ikke hjælper ret meget - hvis du ikke ved hvor dine filer er gemt, hjælper det heller ikke ret meget at du har en backup af dem Wink

Men som du skriver - det er jo nok et spørgsmål om mavefornemmelse et langt stykke hen af vejen, og for mig er det vigtigere at jeg ved at jeg altid kan komme til mine filer - og ja, det betyder så at jeg har ansvaret for at sikre at de ligger i de rigtige foldere.

//Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)