Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et realistisk startlager?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 19
Fra  Minleg.dk Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder på at kunne åbne en webshop med trælegetøj. 

Jeg er i gang med at udarbejde de forskellige budgetter og sidder lige nu med etableringsbudgettet.

Mit største problem er - Hvor stort varelager er det nødvendigt at have fra starten? Er det realistisk at etablere et ok startlager for 25-30.000 eller er det ALT for lidt?

Jeg regner med både at have småting som forskellige enkeldele inden for legemad og større ting som gåvogne, legekøkkener o.l. i shoppen, så indkøbspriserne er jo også markant forskellige.

Derfor er overvejelsen vel egentlig, hvor mange varenumre, og hvor mange af hver vare man bør have til at starte med.

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kommer vel an på hvor lang leveringstid du har fra din leverandør. Kan du få det hurtigt fra ham behøver du jo ikke have så meget på lager. Er han på den anden side af jorden og nye leveringer tager 3 uger, så skal du kunne overleve de 3 uger.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, antal varenumre, minimum beholdning og evt krav om minimum antal ved køb er en del af grundlaget.

Som det også er nævnt i det tidligere svar så er afstanden mellem dig og leverandør også afgørende. Er der kort afstand til nogle leverandører og daglig levering fra disse, så overvej evt om du kan basere en del af beholdningen på din leverandørs korte leveringstid. Det kræver så at du sikrer dig at leverandøren altid er leveringsdygtig, og at du i webshoppen angiver en leveringstid der tager højde for at varen skal komme via leverandøren. Denne løsning kan betyde en noget højere driftsomkostning til fragt mv, og det skal du selvfølgelig sætte op mod den udgift du har til finansiering af varelager og den "risiko" der er ved at lagerlægge varer (varer der evt ikke sælges).

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt alternativ til at komme billigt i gang er dropshipping, men det kan være problematisk at finde dette på præcis de produkter du ønsker i din shop.

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 19
Fra  Minleg.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart har de leverandører jeg indtil videre har kig på hurtig levering, men som du også nævner, tør jeg ikke fra starten satse på at det holder.. Efter noget tid, hvor jeg forhåbentlig kan se at de overholder den lovede leveringstid vil jeg være mere tryg ved at gøre det på den måde. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)