Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma skylder mig penge - hjælp søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber I har nogle gode råd.

I dec/jan udstillede jeg mine malerier på et konferencecenter/restaurant i Trige ved Århus.

Da udstillingsperioden var slut spurgte de om de måtte købe alle mine billeder, men med kredit til august, hvor de har flere kunder og en større indtægt.

Det sagde jeg ja til, og lavede en kontrakt som begge parter underskrev.

Jeg har stadig ikke modtaget mine penge trods flere henvendelser og påmindelser. De har flere gange lovet at nu ville pengene komme, men intet er sket. Heller ikke selvom jeg har sagt at de gerne må betale i rater.

Så hvad gør jeg lige, og hvordan er jeg stillet som privatperson? Kan jeg sende rykkere og true med inkasso, eller er det kun forbeholdt virksomheder?

Jeg ved godt, at jeg bare kan tage ud og hente mine billeder, men så nemt synes jeg ikke de skal slippe. Så har de haft gratis udsmykning i knap et år, og de kan vel også stadig trække beløbet fra i skat, nu hvor de har en underskrevet kontrakt? 

Håber I kan hjælpe:-)

Mvh. Trine

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine, 

Hvor stort beløb er der tale om ?

Prøv at tage fat i et inkasso bureau, og se om de vil kører din sag. 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er den have jeg tror det er, så ville jeg nok bare hente mine billeder... Umiddelbart tror jeg ikke du får så mange penge uanset om du vinder en evt. sag.

Held og lykke med det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet der hindrer dig som privat i at sende ting til inkasso - i så fald bør du nok kontakte advokat og få orden i rykkere - evt rykkeregebyr og rente hvis aftalt.

Alternativet, at hente billederne ville jeg nok vælge, men private kan anlægge inkasso helt som alle andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om 24.500 kr.

Tilmeldt 20. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det desværre Anders. Det lyder til at du kender til deres problem med at få betalt deres regninger:-(

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke den omtalte have, men hvis der er spørgsmål ved deres likviditet, så ville jeg hente billederne hurtigst muligt. Jeg har i mit eget firma stået med en kunde som pludselig gik konkurs... der fik jeg ikke andet end en lang næse... :)

Jeg ved som sagt ikke om i fornemmer det går den vej, men værd at overveje i hvert fald.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)