Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk hjemmeside - hvem bør lave den?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Tak for svaret!

Uden at vide meget, så har jeg også en forestilling om at jeg skal bruge en der løbende kan lave ændringer. Derfor gad jeg godt at finde en person eller et selskab jeg kan bruge fast - giver det mening?

Det næste jeg bør gøre, er det bare at gå ud og indsamle en masse tilbud med de ret klare beskrivelser jeg har lavet? Jeg kan ikke lade være med at frygte at nogle tager idéen, da jeg naturligvis selv synes at den er ret genial.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Müller:
Uden at vide meget, så har jeg også en forestilling om at jeg skal bruge en der løbende kan lave ændringer. Derfor gad jeg godt at finde en person eller et selskab jeg kan bruge fast - giver det mening?

Ja, det giver fint mening - du skal tænkte på at virksomheden bag DBA jo faktisk også har et dedikeret hold til at sidde løbende at opdatere, vedligeholde og udvikle.

Om du så får det udviklet af et bureau, klargjort til overtagelse af en freelancer, afhænger naturligvis også meget af førnævnte dokumentation.

Peter Müller:
Det næste jeg bør gøre, er det bare at gå ud og indsamle en masse tilbud med de ret klare beskrivelser jeg har lavet? Jeg kan ikke lade være med at frygte at nogle tager idéen, da jeg naturligvis selv synes at den er ret genial.

Umiddelbart, ja. Dine beskrivelser skal blot konverteres til at være en klar kravsspecifikation, så udviklere og projektledere ikke skal bruge for lang tid (og dermed påføre dig yderligere udgifter) på at afklare alt for trivielle ting. 

Hvis det kan have interesse har jeg en del års erfaring i skrive og formulere tekniske kravsspecifikationer, som jeg mod betaling gennemgår og hjælper med tilpasning inden de overgives til bureauer der skal komme med tilbud på løsninger. Jeg underskriver gerne NDA'er i den forbindelse (så du ikke behøver at bekymre dig om din idé bliver stjålet ;-) ).

Du kan kontakte mig, hvis du finder det relevant.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Som de andre også er inde på, så er det i din situation vigtigt, at du finder enten et webbureau eller en freelancer, som du kan starte et længereværende samarbejde med. Find én, der har et hold udviklere bag sig, for du får sandsynligvis brug for både backendudvikling og noget design til fronten. Som en anden også nævner, vil man sikkert kunne finde et modul til et open source-system, der kan tage dig noget af vejen, og resten skal tilpasses efter dine krav.

Det er en forholdsvis stor webløsning du taler om der, så det vil sikkert være en god idé at starte med at lave en 'grundløsning', som du kan arbejde på at få op at køre, og løbende kan du så fylde ekstra funktioner/tilkøb på siden.

Når du retter henvendelse til webbureauerne/freelancerne, så er det - som du også nævner - en rigtig god idé at have en meget præcis specifikation af, hvilke funktioner, som systemet skal indeholde. De fleste webbureauer vil helt sikkert også stille dig supplerende spørgsmål omkring funktionerne, eftersom det er vigtigt at være helt på bølgelængde omkring specifikationerne for at kunne give en pris, der holder.

Når du fortæller om dit projekt til bureauerne er du selvfølgelig nødt til at fortælle om de funktioner/det design, som du ønsker, men detaljer om din virksomhedsidé, hvordan du vil få fat i brugerne osv., behøver du jo ikke at røbe, førend du har fundet den samarbejdspartner, som du stoler på og vil samarbejde med.

Når du er klar til at indhente tilbud, er du velkommen til at kontakte mig på sarah@togidata.dk, så vil jeg på vegne af TOGI Data ApS gerne give dig et tilbud på løsningen af opgaven. 

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen

Sarah Jacobsen

Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du kontakt mig fahim@data-net.dk eller ring på telefon nr. 50285701.

Jeg kan programmering med PHP, MYSQL, de er nemt at bruge, nemt ændre tekst og bilede

Vi skal nok finde ud sammen.

MVH

Fahim

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Müller:
Uden at vide meget, så har jeg også en forestilling om at jeg skal bruge en der løbende kan lave ændringer. Derfor gad jeg godt at finde en person eller et selskab jeg kan bruge fast - giver det mening?

Det lyder som en rigtig god idé - men du kan nok ikke nøjes med én person her. I et projekt som dette kommer man hurtigt ud at man skal anvende lidt forskellige "discipliner", det betyder ofte, selvom mange freelancere dækker flere teknologier, at du skal have flere indover.

Peter Müller:
Det næste jeg bør gøre, er det bare at gå ud og indsamle en masse tilbud med de ret klare beskrivelser jeg har lavet? Jeg kan ikke lade være med at frygte at nogle tager idéen, da jeg naturligvis selv synes at den er ret genial.

Her skal du have lidt is i maven - Din største risiko er ikke, at der er nogle der stjæler din idé, men at du får udviklet noget som ingen vil gide stjæle (eller bruge) Wink

Så det du har rigtigt meget behov for nu, er at finde nogle du kan diskuterer din idé med - vi hjælper gerne som sparringspartner, men vi er måske ikke lige i dit kunde segment, så det bedste du kan gøre er at tage fat i nogle af dine potentielle kunder og få deres feedback på din idé.

Mht til os der udvikler løsninger for folk, så skal du ikke være så bekymret, vi har alle mange ideer selv, og det er jo nok dem vi ville satse på hvis vi skulle ud og lave egne løsninger - og hvis jeg endelig skulle "stjæle" en løsning, ville jeg ikke stjæle en løsning der kun er på idé stadiet - jeg ville tage en der havde bevist at der var noget potentiale 

//Morten

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Her skal du have lidt is i maven - Din største risiko er ikke, at der er nogle der stjæler din idé, men at du får udviklet noget som ingen vil gide stjæle (eller bruge) Wink

Meget enig!

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg har fået læst diverse kommentarer og indkomne forslag til din nye hjemmeside. Når du er klar med krav spec. vil jeg gerne give dig et tilbud så du har noget at forholde dig til fra CoMaSys´side.

Jeg hører også gerne fra dig. hvis jeg kan være dig behjælpelig med at skabe overblik og ideer til funktioner og lignende.

Venlig hilsen

CoMaSys
Henning Knudsen
Tlf. 70 269 267
Mob. 26165950

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)