Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstand fra ”manden med ideen” !! det er mig der har guldet !!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

"Manden med ideen" var ment som en tilfældig person.

Jeg er ikke god til markedsføring :-) og jeg skal hyre mange folk for at mit projekt lykkes... Plan er hyre ikke dele Equity ....

Giver punktet om algoritmer mening? der ser jeg udfordringer med at snakke med programmører.. ( efter at komme halvt igennem CS50 fandt jeg at jeg ikke vil bruge tid på at lærer mig at programmere, men vil gerne kunne stille de rigtige forudsætninger for at mindske risiko for både mig og dem)

Vh john

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil åbne et bageri har du brug for en dygtig engageret bager. Med mindre din ide om bageriet ikke tager højde for bagværkets kvalitet. Hvis du har en fremragende salgsgimmich der sælger dårlige fastelavnsboller så fint. Men er bagværket essentielt i din ide, så ønsker du en god engageret bager. 

Hvilket så også betyder at hvis du ikke selv er denne bager så bliver den bager, og dit samarbejde med denne,  jo en vigtig del for din success. 

At snakke om at udviklere er selvfede og kritiserende overfor ideer mener jeg er forkert. Jeg ser en del tråde her på siden med folk der virker som om de med en flaske rødvin har fået verdens bedste ide, og de færreste har nogen som helst ide om hvad det kræver at gennemføre, af dem selv. Så involverer man sig ikke som udvikler, men prøver at fortælle folk - ja altså en ide er fint, men hvad kan du selv byde ind med? 

Du overser vist også at udviklere netop er vant til at arbejde for folk med ideer, og derfor har en kritisk sans overfor disse.  Jeg kan jo spørge hvor mange idemænd du har arbejdet for i din tid? Mit tal runder nok nemt 50. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

John:
Giver punktet om algoritmer mening?

Både ja og nej. Det kommer an på hvad du forstår ved algoritmer. Lad os sige at du er en virkelig god matematiker, og har opstillet en algoritme for et eller andet. 

Så kan du jo give den algoritme til en programmør, og bede ham implementere den i kode. Programmøren sidder nu med en række udfordringer. Bl.a. skal det jo først og fremmest omsættes til kode, men der skal også tænkes på ting som memory forbrug, skalerbarhed, hastighed, optimering, test cases etc. Koden skal kunne holde til at tusindvis tæver på den samtidig. Ofte kræver algoritmer fine-tuning for at fungere optimalt, og det er typisk programmøren der kommer med de forslag. Hvis du tror at det bare er "hello world" programmering, så kom du ikke dybt nok ind i programmering Wink

Her i området hvor jeg bor er der en klar tendens til, at investorer helst vil investerer i programmører med en ide, end en idemand som skal ud og lede efter programmører. Jeg kan ikke huske hvem der sagde det, men en af Silicon Valleys VCs var for nylig ude og sige, at de ikke ville investere i startups uden mindst en programmør co-founder.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

John:

påstand:

Hvis man har styr på ideen, det visuelle og kan beskrive de nødvendige algoritmer for en web baseret platform eller app, så er ”manden med ideen” mere vigtig end web designerne eller diverse programmører der siger at ideen er ingenting værd og de skal have mindst 70% af butikken fordi de kan finde ud af at sætte diverse tegn i rigtig rækkefølge //”hello world”//…

Det må vel være evnen til at strukturere, validere og eksekvere der giver ideer værdi..  Hvilket alle projekt managere kan sikre uafhængigt om de kender de mindste detaljer i de ting der skal ske.

Ex:

Manden med ideen siger: hvis kunden trykker på den røde ”knap” så skal der vises et billede af kander

Det kan alle programmører (globalt) vel oversætte til deres; \\(.)(.)// symbol sprog..

 

Obs, jeg sidder lige pt og roder med en fed ide som jeg har arbejdet i lang tid på at beskrive efter ovenstående devise, og derefter skal have nogle programmører til at udføre (men ikke for 50% ejerskab)

 

Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Ideer er værdiløse ved manglende fokus på eksekvering, ikke fordi manden bag ikke lige kan sætte 01001100 rigtigt,,

mig bekendt klarede Martin Thorborg sig OK selvom han ikke er superskarp til kodning, men skide god til at holde tempo og få ideer.

 

God Weekend.

Vh John

Jo det kan sagtens lade sig gøre - jeg har selv startet med en ide og ladet andre kode det for mig. Lagde ud med at købe et domæne + webhotel for under 100 kr... jeg tjener mere i passiv indtægt nu i timen end det (døgnet rundt).

Så lad vær' at sælge din ide allerede inden du kender værdien, selv om man siger "hellere eje 1% af en success end 100% af en fiasko" så holder det ikke i 2015, for man kan få udviklet alt for få penge. Og så hellere bygge imperiet op med 100% ejerskab selv.

Prøv evt. freelancer.com - der er meget skrammel, men formår man at sortere sig igennem og finder den rette, så er det guld værd.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John:

Obs, jeg sidder lige pt og roder med en fed ide som jeg har arbejdet i lang tid på at beskrive efter ovenstående devise, og derefter skal have nogle programmører til at udføre (men ikke for 50% ejerskab)

 

Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Jeg syntes det virker som om du basalt set ikke har forstået hvad det at starte virksomheder handler om. At starte en virksomhed eller deltage i et startup, er en investering, som alle andre investeringer, så er det at man løber risikoen, der primært belønnes.

Det typiske eksempel herinde er en app eller website, i disse projekter er det meget normalt at udvikleren skal lægge omkring 10 gange, så lang tid som ide manden. Hvis vi antager at de har samme timeløn hvis de lagde deres indsatser anden steds. Det betyder at udvikleren som udgangspunkt skal havde 10 gange så meget i gevinst, som ide manden, så kan man måske give imellem 5-15% procent for rollen som investeringsrådgiver(det er jo i virkeligheden det ideen er).

Det kan jeg godt forstå, gør hvis det gør dig lidt trist, som idemand, og det kan virke som om at udviklere er selvfede og verden er ond etc. Men det fortæller jo os hvordan du kan gøre dig fortjent til en større bid, af kagen du skal bare tage noget af risikoen.
Det langt bedste ville nok være hvis der i gennemførelsen af ideen og helst allerede mens der udvikles, fandtes opgaver som du kunne løse med en indsats svarende til udviklerens på den måde, løber i omtrent samme risiko.

Alternativt kan du som andre forslår du kan hvis du har penge tage noget af udviklerens risiko, ved at betale en lav timeløn, eller du kan øge din egen investering ved at skyde pengene ind i selskabet.

Hvis du ikke har nogle penge er det lidt sværere, men ikke umuligt, hvis man er lidt kreativ. F.eks. kunne love udvikleren at betale den lave timeløn, men først om et år, så du kan nå at tjene pengene. Eller lave en aftale hvor udvikleren får et fast beløb, for sine deltagelse hvis projektet mislykkedes etc.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at i alle var med til endnu en god debat her på amino.

jeg fik nogle gode punkter til efterretning, så det var godt.

jeg summer lidt på svarene og lige nu hælder jeg til at arbejde videre med mine algoritmer og Photoshop layout, og derefter hyre en god programmør til at checke et billigere team af programmører... 

Jeg har en lille million til at skyde mig igang, og så må man se hvor langt det rækker.

Igen , mange tak for jeres input!!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)