Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms fra app og play-store

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lige stiftet et IVS firma sammen med min ven. Vi har vores første app parat til salg på både Apple's App store og Google's Play store. Det vi har svært ved at finde ud af er hvordan moms afregnes. Umiddelbart ligner det at både Apple og Google opkræver og afregner for os, men hvordan skal det så se ud i vores interne regnskab?

Vh. Kasper

Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I modtager antageligt en opgørelse, hvoraf det fremgår hvor meget salgsmoms der er modtaget som en del af jeres kompensation fra Google Play & App Store ?

Denne salgsmoms skal så overføres til jeres interne regnskab som ved en helt normal indtægt.

I øvrigt er det ikke sikkert at der er moms med i indtægterne, men det fremgår som sagt af bilagene fra jeres salgskanaler.

Se i øvrigt dette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil klart  mene I skal give apple og google jeres CVR nr som moms nr med (cvr med dk foran) som det vigtige først

Så er der to muligheder. Enten er de dansk momsregistrerede (grundet størrelse)  og i så fald skal de give jer afregning der viser dansk momsnummer for dem - og så viser den dansk moms også. I så fald er det alm- ydelsessalg med dansk moms at indberette og betale

eller:

Hvis de IKKE er dansk momsregistrerede, så skal I angive det som salg til EU landet på google og/eller appstores VAT nummer for hvert selskab for hver korte periode i moms hos skat.dk (det som tidl. hed listeangivelse) og samlet tal ialt som salg uden moms med total beløbet til moms - og hvis noget af det er uden for EU - blot i rubrik samlet salg uden moms - men altså det som er EU og det tror jeg er begge-  skal ind for hvert selskabs momsnummer HVIS de ikke har dansk momsnummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)