Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken udviklings platform skal jeg bruge til min mobil-app?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg har en ide til en app som jeg tror der er fremtid i! :) Jeg er webudvikler, og har tidligere arbejder med bl.a. c++ og c#, men jeg har aldrig lavet en rigtig mobil-app. Jeg kan se at der findes mange forskellige frameworks til udvikling, men hvad er bedst, og samtidig til at betale? Eller endnu bedre gratis!?

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. de 2 platforme her vil være det bedste til at lave native apps

Android = Android Studio 

Ios  =   Xcode  ( kun til mac ) eller i virtual machine på windows

men er lidt tunge at danse med hvis man ikke har gjort det før

:)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak,

ok, så du siger i princippet et projekt pr platform, og dermed at jeg skal holde mig fra værktøjer som kan lave et projekt til 'alle' platforme?

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ja i store hele skal du lave appen 2 gange hvis du vil ha til begge platforme.

Men det er kun hvis vi snakker Native apps

der findes programmer der kan lave apps til begge platforme. prøv at søg på phonegap cordova

Det den gør er at konvertere en hjemmeside til en app. men det kommer på ingen måde op og måle sig med en native app. :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lars

Der er ingen tvivl om at du sådan rent teknisk får den bedste løsning hvis du går Native Android og IOS.

Men afhængigt af hvad det er du skal have lavet, hvad din forretningsmodel er, så er det faktisk min erfaring at det bedst betaler sig at kigge på et af de hybride værktøjer der udvikler til alle enheder på en gang.

Hvis det er noget du skal have lavet og vedligeholdt ude i byen, så er omkostninger ved at komme i luften jo mindst dobbelt så høje, ligesom at du langt stykke hen af vejen kommer til at investerer i dobbelt vedligehold af din løsning.

Som iværksætter er tiden og pengene som regel få og små, og der er nærmest garanti for at du ikke rammer markedet rent første gang.

Det er derfor ikke vigtigt at du får udviklet den perfekte tekniske løsning fra start af - for det gør du under ingen omstændigheder alligevel. Det der er vigtigt er, at du får noget fornuftugt ud på markedet så du kan få feedback, hvorefter du hurtigt kan justere din løsning og får feedback igen, og her har du som regel en meget hurtigere turn-around med de hybride teknikker, og selv om de ikke er helt så "skarpe" som native er det ofte det der gør at du får succes.

//Morten

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 50
Fra  IT Kabler Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa Lars

Der er ingen tvivl om at du sådan rent teknisk får den bedste løsning hvis du går Native Android og IOS.

Men afhængigt af hvad det er du skal have lavet, hvad din forretningsmodel er, så er det faktisk min erfaring at det bedst betaler sig at kigge på et af de hybride værktøjer der udvikler til alle enheder på en gang.

Hvis det er noget du skal have lavet og vedligeholdt ude i byen, så er omkostninger ved at komme i luften jo mindst dobbelt så høje, ligesom at du langt stykke hen af vejen kommer til at investerer i dobbelt vedligehold af din løsning.

Som iværksætter er tiden og pengene som regel få og små, og der er nærmest garanti for at du ikke rammer markedet rent første gang.

Det er derfor ikke vigtigt at du får udviklet den perfekte tekniske løsning fra start af - for det gør du under ingen omstændigheder alligevel. Det der er vigtigt er, at du får noget fornuftugt ud på markedet så du kan få feedback, hvorefter du hurtigt kan justere din løsning og får feedback igen, og her har du som regel en meget hurtigere turn-around med de hybride teknikker, og selv om de ikke er helt så "skarpe" som native er det ofte det der gør at du får succes.

//Morten

Tak for indlægget Morten! Især den sidste paragraf kender vi jo alle, men det er rigtigt godt at få den genopfrisket! :-)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Med udgangspunkt i at du kan c# er https://xamarin.com/  en løsning. Med mere en 1 million udviklere er der god mulighed for hjælp fra et aktivt udvikler miljø

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)