Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskudskonto VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal vide hvad min indskudskonto er - ifølge regnskabet:

Kapitalindestående i virksomhed 

Indskudskonto: (1.200.311)

Opsparet overskud: 150.315

Kapitalindestående i øvrigt: 5.249.996 

Kapitalindestående 4.200.000

Er min indskudskonto positiv idet indgår i kapitalindestående i øvrigt eller hvad ? 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Din indskudskonto fremstår umiddelbart som værende negativ grundet paranteserne.

Din indskudkonto er det oprindelige indskud i virksomheden evt. reguleret for tidligere års underskud eller hævninger udover årets resultat. Kan også betyde, at du oprindelig har indskudt gæld i virksomheden, som reelt var privat gæld.

Hvis du skal have yderligere svar, så er det nødvendigt at se dit skatteregnskab og opgørelserne til Virkosmhedsskatteordningen flere år tilbage, måske endda tilbage til start.

Tonny

Tilmeldt 9. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har desværre ikke skatteregnskaber og opgørelser til virksomhedsskatteordningen flere år tilbage da min revisor har taget sig af dette, og samarbejdet nu er  opsagt. Jeg har dog regnskaber for sidste år.

Kan jeg udlede noget af mine Årsopgørelser fra Skat ? - Jeg har haft en del underskud tidligere år, men ved ikke om de har påvirket indskudskonto ?

Jeg kan se at kapitalindestående samlet set stemmer til egenkapital i regnskaberne. Kapitalindestående i øvrigt er derimod højere og medregnet indskudskontoen, men fratrukket opsparet overskud. Hvad betyder det ?

Tror desværre det bliver lidt at en udfordring at få et overblik over indskudskontoen ? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)