Hej, Jeg står i overvejelserne for at lave en webshop i min motorcykelforretning, hvor man kan bestille reservedele som bliver bestilt af os og dernæst sendt videre til forbrugeren. (Altså dropshipping ikke?) Men problemet er i min optik, at der måske er hundreder af tusinde varenumre (skruer, bolte, motordele, steldele, simmeringe, lejer osv) som vi får fra Yamaha, Honda osv, men som jeg frygter at kunden vil kunne fortryde og derfor sende tilbage til os. Så ender vi op med reservedele på lager, som vi får ret svært ved at finde en bruger til, da der findes så mange forskellige motorcykler og reservedele. In short - Det er altså dropshipping af et high variety - low volume produkt, men hvordan kan fortrydelse/returret omgås med dansk lovgivning? Jeg ønsker naturligvis ikke at snyde forbrugeren, men ønsker at lave en holdbar forretningsmodel hvor specielle reservedele ikke hober sig op. Let's go! /Kasper |
Hej Kasper,
Det er desværre ikke muligt at drive en dansk forretning, som sælger til private af masse produceret produkter, og så afvise retur retten.
Den eneste måde jeg har set det være muligt, er ved specielt fremstillede produkter - altså hvis du engravede en ring med et navn - så kan den ikke med rimelighed afsættes til andre - og derfor kan du så i den sammenhæng afvise at modtage varen retur.
Alternativt skal du måske holde dig på standen af varen, skal være den samme som da du sendte den (evt ubrugt) - således at du kan retunere den til din leverandør. Tag evt en snak med din leverandør, om hvad de selv gør i andre situationer.