Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med flexjob medarbejder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et mindre projekt, hvortil vi igennem kommunen, har fået ansat en flexjobber til at tage sig af det. Kommunen var meget opsat på at få ham igang med noget og udsigten til at han kunne arbejde hjemmefra gjorde det meget attraktivt.

Der er så lavet ansættelseskontrakt og aftalt at han skal kunne arbejde selvstændigt når han nu ikke fysisk er ved virksomheden. Dertil har han fået et simpelt spreadsheet til at skrive hvad han har lavet den pågældene dag. Hans løn blev udbetalt igennem lønadministration. Det giver ham en samlet indtægt på lige under 20.000 kr for 5 timers arbejde om ugen. (hvilket jeg mener er et ret godt tilbud). Derudover har han fået en kraftig computer, med gratis software, omkring for 2000 kr bøger og gratis fibernet forbindelse stillet til rådighed.

Har da lavet nogle småfejl undervejs, men mener at når arbejdet er så gunstigt, er det noget de må tage med.

Han skulle så først oplæres og læse om de grundlæggende ting, som ikke er så svære at gå i gang med.

Men hver dag skrev han kun "læste i bog" som daglig gøremål i spreadsheet, hvilket er fair nok, men det var det samme måned efter måned.

Så når vi til sommeren i år, hvor han stopper med at skrive at han laver noget i hans arbejdsskema, så da oversigten bliver læst og løn skal beregnes havde han reelt ingen timer lavet noget og derfor ingen løn. (han har ikke fået løn siden august)

Han ringer så åbenbart til mig fra et hemmeligt nummer (som automatisk afvises, pga trusler vi har modtaget), selvom jeg har sagt at han ikke skal bruge hemmeligt nummer.

Jeg ville have fulgt op på det, men der er sket nogle radikale ændringer både firmamæssigt og personligt, hvilket gør det lille miniprojekt til en meget lav prioritet.

Men når jeg så endeligt kommer i kontakt med ham igennem kommunen, så påstår han at han stoppede med at skrive, fordi der ikke var flere linjer med dato på. Det gjorde mig irriteret, for synes at man burde forvente at han selv kan finde ud af skrive dato i spreadsheet (tager omkring 2-3 sekunder max) når man får så mange penge og fordele.

Jeg påpegede så at han heller ikke har produceret noget resultat overhovedet, men åbenbart bare har læst på en bog i 10 måneder, selvom der var rigeligt af muligheder for selv at sætte det op. (det var ikke andet end en basal wiki)

Nu er han så blevet rigtig sur og både truer med at konkursbegære firmaet(ikke muligt, så vidt jeg kan læse om løntvister) og truer personligt både fysisk og psykisk. Han mener også jeg har fejlet som arbejdsgiver ved ikke at skrive dato i spreadsheet. (og at det er ulovligt)

Kommunen er ikke rigtigt til nogen hjælp, så vil gerne høre hvordan i mener jeg skal forholde mig til det nu? Både med hensyn til diverse trusler, men også hans løn krav. Skal jeg betale ham løn og penge for opsigelsesperioden?

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er du nødt til at involvere kommunen, om de så vil det eller ej. De må rede trådene ud, og så komme med deres vurdering.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)