Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed i udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har lyst til at spørge om det alle måske tænker men ikke siger...

Jeg er ved at starte et eventfirma op, der skal arrangerer kurser med undervisere fra udlandet (muligvis senere også danske undervisere) og jeg vil naturligvis gerne "undgå" så meget skat som muligt :) og jeg har læst mig til at et sted som Delaware i USA har 0% i skat for firmaer der ligger i Delaware men har aktiviteter UDEN for staten...aner ikke om det er korrekt men det er der måske nogen der kan be- eller afkræfte?

Jeg tænker ellers følgende: Opret firma i land/stat med 0%-skat og derefter ansætte mig selv i dansk afdeling (betaler normal skat af min løn som bosat i DK). Skal jeg så betale selskabsskat OG min personlige skat i DK eller kun min personlige skat, da omsætningen jo ellers går videre til firmaet i fx. Delaware?

Håber det giver lidt mening og der er nogen der kan vejlede mig eller give gode råd, eller måske kan anbefale en revisor/advokat som kan løse problemstillingen for mig?

Med venlig hilsen

Lennart

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

FalkDK:

Håber det giver lidt mening og der er nogen der kan vejlede mig eller give gode råd, eller måske kan anbefale en revisor/advokat som kan løse problemstillingen for mig?

Alle større revisionsvirksomheder har særlige afdelinger og rådgiver om denne slags problemstillinger, dog skal du nok forvente at rådgivningen ligger i den dyre ende. Der findes også specialrådgivere der beskæftiger sig med udlandske etableringer og indkomster. 

FalkDK:

Jeg er ved at starte et eventfirma op, der skal arrangerer kurser med undervisere fra udlandet (muligvis senere også danske undervisere) og jeg vil naturligvis gerne "undgå" så meget skat som muligt :) og jeg har læst mig til at et sted som Delaware i USA har 0% i skat for firmaer der ligger i Delaware men har aktiviteter UDEN for staten...aner ikke om det er korrekt men det er der måske nogen der kan be- eller afkræfte?

Hele dit problem med denne konstruktion er at du personligt ikke vinder noget, da du vil skattepligtig som bosiddende og arbejdende i DK (men jeg fornemmer på dit indlæg du allerede godt ved det), så denne del er netto set en ekstra omkostning.

Derudover så har man opfundet begrebet "fast driftssted", som under vise forudsætninger stadig skal beskattes af indkomst i DK selvom selskabet er registreret med hjemsted i DK. Formålet er nok lige præcis at modstå netop det du nu spørger og tænker på.

 

Jeg vil ikke sige det ikke kan lade sig gøre at spare i den samlede skat, men du skal nok forvente det bliver op ad bakke! Derudover ved jeg ikke om de ekstra omkostninger konstruktionen har kan opvejes af en evt. skattebesparelse. Jeg tror størrelsen af virksomheden skal være relativ stor før denne type spekulation kan betale sig.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FalkDK:
Jeg tænker ellers følgende: Opret firma i land/stat med 0%-skat og derefter ansætte mig selv i dansk afdeling (betaler normal skat af min løn som bosat i DK). Skal jeg så betale selskabsskat OG min personlige skat i DK eller kun min personlige skat, da omsætningen jo ellers går videre til firmaet i fx. Delaware?
Jeg ville foreslå at du fik dig en god revisor - hvem skal du selv vælge skal du klare selv og hvem der er at vælge imellem kan google hjælpe dig med.

PS Brug tiden på at udvikle din virksomhed og gør du det korrekt er der også plads til at betale skat og moms -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

FalkDK:
da omsætningen jo ellers går videre til firmaet i fx. Delaware

Hej

Ikke et emne vi normalt responderer på via Amino, men synes alligevel det var en god ide du fik et svar så du fik ideen ud af hovedet :-)

Det er korrekt at du ikke betaler skat til staten Delaware (der er dog en del udgifter i forbindelse med driften da du ikke er tilstede selv), men du betaler stadig "federal tax", en skat der er en af de højeste i verden. Du kan læse mere om virksomhedsskat i USA her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_tax_in_the_United_States

Mvh WebHosting A/S

 

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok præcis det samme jeg tænker, men hvis nu der var en løsning, ik? :-D

Tak for svar alle sammen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)