Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype i plast

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Fra  MeeWork Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg endelig lavet en profil her på Amino. Ser frem til at være en del af jeres fællesskab Smile

Jeg har en ide til en ny kaffekande. I første omgang tænker jeg på at få fremstillet nogle få eksemplarer, som jeg eventuelt kunne gå ud og prøve at få en forretning til at sælge, og se om der skulle være et eventuelt salg i det. I første omgang skal den fremstilles af billige materialer. Du kan jo få billige kaffekander i hård plast, og derfor tænker jeg på, hvor jeg skal henvende mig. Jeg tænker på produktionsvirksomheder, som f.eks. er bekendte med at fremstille ting i plast som kaffekander. Der skal jo også bruges de rigtige materialer, så det på ingen måde skulle blive giftigt at drikke af. Ved I hvilke typer produktionsvirksomheder, jeg kan henvende mig til, som kan lave det design, jeg har lavet i nogle eksemplarer?

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at søg "plaststøberi" på Google og find nogle i nærheden så du kan besøge dem og få en snak om din ide.

Hvor meget kender du til plaststøbe processer og industrien i forvejen?

Det vil ofte være dyrt at opstarte produktion af støbte emner da disse kræver design og produktion af unikke støbeforme til hver del der skal bruges.

Du kan overveje om nogle dele måske kan 3D printes istedet og efterfølgende overflade behandles?

Mvh
René

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er desværre afsindigt dyrt at få produceret f.eks. en kaffekande i en plastik og kvalitet, så man rent faktisk kan bruge den.

Du kan som René siger få lavet et 3D-print af den - men begge dele afhænger af, at du skal have lavet en digital 3d-model. Derefter er det også muligt at lave nogle renderinger/billeder af kanden, som du kan vise til folk og få en idé om det er noget de vil købe.

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Men inden han kontakter diverse producenter, så er det altså en god idé han starter med at lave en tegning af sit projekt - fordi ellers kan det være svært at komme med et bud på hvad en prototype eller lignende vil koste.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)