Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikring?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

- Er der nogen der har erfaring med forsikring? - Hvad skal man tegne, hvor, hvilket beløb, hvilket selskab etc....

Det drejer sig om flg.:
* Forsikring af råvarer og færdigproducerede varer til/fra producenten
* Forsikring af varens værdi under produktionen hos underleverandør/producent
* Lager af råvarer [stoffer - altså dem man kan sy af opbevaret på egen privatadresse = firma-adresse
* Lager af færdigproducerede produkter (børnetøj m.v. på egen adresse
* ....og forsikring af varens salgsværdi kontra den rene råvareværdi af ovenstående....
...samt til sidst...
* Forsikring af produktionsudstyr m.v. (symaskiner, PCer etc.) på hjemadressen
 
Med venlig hilsen
 
 
Martin
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Da jeg begyndte aftale jeg et  møde med en assurandør. Han fik hele smøren fra Adam og Eva. Hvordan jeg gjorde tingene, hvordan jeg fik dem hjem (råvarer), håndterede dem, afsendte osv. osv.
 
Det er endt med en police police hvor det hele er beskrevet. Erhversansvar og produktforsikring beløber sig til ca. 9000:- årligt . Mange penge - men den dag lokummet brænder håber jeg det lønner sig.  Produktansvaret tror jeg langt fra alle mindre tegner, men det handler vel lidt om hvor meget forsigtig-Per man er.
 
Mvh/
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart en god ide at hive fat i en assurandør, eller en forsikringsmægler.

Tog selv fat i Forsikringsoplysningen (gratis service) før jeg gik i gang med at shoppe forsikringer, og høre hvad der var lovpligtigt osv.
Husk at kontakte flere forskellige (eller få en mægler til det) - i de tilbud vi fik i sin tid var der en prisforskel på 12.000 kr årligt fra den dyreste til den billigste, hvor der i bund og grund var den samme dækning!
 
Vi valgte ikke den billigste, men den der passede bedst til os (næstbilligst )
 
Held og lykke med det.
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter sigende ændre vilkårerne sig for forsikringmæglere i nær fremtid således at de ikke længere aflønnes af de respektive selskaber men af dig, og så bliver det efterfølgende betaling på time basis.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

 
Tak for svarene - jeg vil forsøge at få fat på en assurandør fra vores "private" forsikringsselskab (Tryg) - så håber jeg tilbuddet er fornuftigt. Generelt har jeg ikke meget til overs for forsikringsmæglere...men det er nok en brist ved mig
 
 
Martin
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)