Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode erfaringer med appudviklere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Vi er to unge iværksættere, der leder efter en pålidelig og dygtig appudvikler.

Vi hører meget gerne på erfaringer samt referencer til appudviklere.

 

PÅ forhånd tak for hjælpen.

 

Mvh.

Christian

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian & co.,

Lidt råd herfra:

- Forvent ikke at få udviklet en masse til ingen penge. Man får som regel dét man betaler for.  Er noget billigt, plejer der som regel at være en "god" grund til dét.
- Pas på med outsourcing, vi har desværre reddet mange projekter baseret på outsourcing.  Hvad der umiddelbart i starten var billigt, blev i sidst ende en dyrkøbt "lektion".  Nuvel, der er sikkert solstrålehistorier derude omkring outsourcing, vi har bare endnu ikke mødt kunder der er vendt tilbage til outsourcing efter at have prøvet dét.
- Overvej nøje den tekniske platform.  Native apps, hybrid eller kombination - der kan være en verden til forskel i udviklingsprisen. 
- En dygtig app udvikler er ikke nødvendigvis en dygtig backend udvikler.  De fleste app's kræver jo en "bagende" at "tale med".
- Men I har fat i den rigtige ende mht. referencer.  Brug Jeres netværk (eks. LinkedIn) og indhent referencer, verificer baggrund på udvikler mv.! 
- Del Jeres idé med venner og familie, så I kan få konstruktiv input.

Held og lykke med Jeres projekt.

- Henrik

Tilmeldt 9. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

 

Tak for det brugbare svar. Vi har haft kig på et firma ved navn Chinasoft.

Du nævner at vi skal passe på med hensyn til outsourcing. Har du erfaringer med Chinasoft?

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Nej, ingen erfaring med Chinasoft.  Men personligt, hvis jeg nu blev "presset ud" i outsourcing, ville jeg nok vælge en leverandør fra et andet land:

1. Kinesisk forretningsmentalitet er markant anerledes en den europæiske.  Har eksempler på kinesiske medarbejdere, der siger ja til alt - selvom de ved tingene ikke kan lade sig gøre.

2. Tidsforskellen til Kina, kan blive en unødig udfordring.

3. Udfordringer ift. det engelske sprog.

Jeg ville i stedet kigge tættere på Europa, eks. de baltiske lande eller Polen.  Men husk:  vær klar på, at går det ikke så går dét ikke - med andre ord, I skal være parat til at tage evt. tab på Jeres projekt.   Det er trods alt lettere, at udføre juridiske slagsmål med en dansk virksomhed end en udenlandsk (og i den forbindelse har Kineserne måske ikke det bedste ry, når det kommer til at respektere andre folks rettigheder/produkter/ideer).

Prioritering af økonomi som overskyggende prioritet for valg af leverandør, ender efter min mening næppe med en succes historie...

- Henrik

 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

TriGemini:
- Pas på med outsourcing, vi har desværre reddet mange projekter baseret på outsourcing.  Hvad der umiddelbart i starten var billigt, blev i sidst ende en dyrkøbt "lektion".  Nuvel, der er sikkert solstrålehistorier derude omkring outsourcing, vi har bare endnu ikke mødt kunder der er vendt tilbage til outsourcing efter at have prøvet dét.

Hejsa Christian 

Jeg er grundlæggende enig med Henrik, på langt de fleste punkter, jeg vil dog sige at jeg har gode (og dårlige) erfaringer med outsourcing. 

Efter min erfaring hænger kvaliteten af det arbejde man laver ikke så meget sammen med hvad land en udvikler kommer fra, der findes gode og dårlige udviklere alle steder - til gengæld kan der være stor forskel på prisen på en dygtig udvikler, og her er der helt sikkert penge at sparer. Jeg har begået en blog post der fortæller lidt om hvilke kriterier jeg anvender når jeg søger (offshore) samarbejdspartnere - den kan du finde her: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-udviklere-fra-hele-verden/

Anyway - Held og Lykke med jeres projekt

//Morten

PS: Firmaet "Chinasoft" som nævner har jeg ingen erfaring med, og jeg du får mig heller ikke til at "vurderer" på mine konkurenter Wink

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)