Jeg starter en ny tråd, da emnet er mere bredt nu, håber det er ok. Jeg er en lille fritidsbiks, hvor jeg har et varelager på en 8-10.000, som jeg vil forsøge at sælge. 1. Med 5% konvertering og en klikpris på 3,50, så bliver min CPA 70 kr. For min butik er det en meget høj pris at betale for en kunde, hvis vi forudsætter, at han køber en 'gennemsnitsordrestørrelse'. Er der nogen, der har indspark til, hvor en CPA på 70,- ligger ift. lignende cases? Jeg læser i flere blogs, at man skal forvente at bruge en del mere end 400-800,- pr. måned i AdWords (og tilsvarende i Facebook m. fl.), men jeg tænker selv, at det helt må afhænge af, om man formår at holde sin CPA på et overskudsgivende niveau (når vi ser bort fra en brandingværdi, som der i min lille butik ikke er ret meget af de først mange år). Jeg søger derfor nogle erfaringer fra lignende situationer ift. markedsføringsbudgetter på AdWords og Facebook (evt. flere). Eller er det ganske enkelt så simpelt, at hvis min CPA er underskudsgivende, så er den type annoncering bare ikke noget for mig (alternativt at jeg er en elendig handelsmand og ikke kan finde ud af at købe billigt og sælge dyrt nok)? |
Hej Kenneth,
Som skrevet i din anden tråd (http://www.amino.dk/forums/t/263794.aspx#1662542) så ville jeg foreslå dig at forsøge dig med Bing Ads. Konkurrencen er mindre og klikpriserne lavere - det kan du med fordel udnytte.
Selv om Google skriver at du ikke vil være placeret på første side vil du sagtens stadig kunne få kliks. Og med et så lille budget som du har, så skulle det ikke være noget problem kunne jeg da forestille mig. Byd hvad du har råd til pr. klik, og se hvor mange klik du kan få ud af det.
Derudover er det normalt at betalt søgetrafik som AdWords og Bing Ads har en højere konverteringsrate end andre kanaler - det kan du tage med i din beregning hvis det skal være. 15-20% højere konverteringsrate skulle ikke være unaturligt.