Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til forretningsservice, hvad synes i?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har længe gået med en lille ide til at starte en forretning, kom gerne med jeres synspunkter!

Ideen har grund i DSB og deres tog, vi ved alle sammen at der hvert år er rigtig mange tog som ikke ankommer til tiden.

Dog er der ganske få der ved at man kan få refunderet sin billet, eller få pengene igen hvis toget er mere end 30 min forsinket. Dog kan det svært at finde og DSB er også rigtig dårlige til at svare på disse henvendelser af brugerne. Min service ide, er så at via en ny hjemmeside vil brugerne kunne skrive deres information, som hvilke tog, billet, tid osv. som skal bruges for at få penge tilbage og dermed tager denne service fat i DSB. Så kunderne slipper for at det bøvl der ofte er med dem.

Derudover skal brugerne kun betale til denne service hvis det går igennem og de får deres billet/penge tilbage.
Tænker dette kunne være et % af det beløb de står til at få tilbage.

Er det noget i vil bruge?
hvad tænker i kloge folk om ideen?

Med venlig hilsen
Emil

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil. 

SUUUUUPER GOD IDE. - Et par bekendte har lavet det samme blot med flybilletter du kan se hvordan de har bygget deres side op her.

De er i rivende vækst, og der er et kæmpe marked for det. Det eneste jeg kan se som værende en dårlig side af ideen er, at en togbillet er væsentligt billigere end en togbillet så måske folk ville være ligeglade med en billet på 60kr,-.. Men til de dyre togbilletter kan ideen helt sikkert bruges..

Jeppe

Fra Varde
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeppe.

Tak for svaret, det var også efter jeg så deres koncept og efter utallige ture som selv blev forsinket at jeg tænkte, hvorfor ikke gøre det samme bare med tog?
som du skriver, så er jeg enig med at det eneste problem her er at der er stor prisforskel, dog tror jeg stadig at der er et marked for det, da der også er mange som rejser Jylland/Sjælland som det kunne være interessant for. Dog noget jeg skal have undersøgt noget nærmere. :)

Mvh
Emil

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert der er et marked for det Emil.

Vi skal også huske på, at de unge der ikke har så mange penge mellem hænderne hver måned er villige til at gøre meget hvis ikke ALT hvis de kan få deres penge refunderet. Så omvendt så betyder sølle 100kr,- noget for mange mennesker.

Det hele handler også om hvor meget forbrugeren selv skal gøre for at få sine penge igen. Hvis det hele kører mere eller mindre automatisk, og det kun tager et par minutter så tror jeg også at studerende med billetter i 100kr,- klassen vil bruge servicen.

Held og lykke med det.

Fra Varde
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMP - Andre som har nogle gode tanker omkring dette?

Mvh

Emil

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god idé, dog skal du være opmærksom på at DSB skal bruge et CPR-nummer for at kunne betale pengene tilbage. Tænker at dette kan være en lille smule tricky at komme uden om..

Edit: Desuden ser det ud til at denne service allerede findes: dsbrejsegaranti.dk

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Falk Knudsen:



Dog er der ganske få der ved at man kan få refunderet sin billet, eller få pengene igen hvis toget er mere end 30 min forsinket.



Jeg syntes umiddelbart idéen er god. Men hvis du, som mange andre har prøvet at slås med DSB om netop dette, så ved du hvor ufatteligt tidskrævende det er.
Og det ved jeg godt, lidt er hele din idé. - Men overvej om det er rentabelt.
Du kommer til at bruge sindsygt meget tid på at slås med DSB, og timerne kan nok næppe svare til de 20-25% af billetprisen du kan få.

Selvfølgelig er der dyre billetter - men når du har betalt skat osv. så der nok ikke meget tilbage i forhold til hvad tid, du skal ligge i det.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 79
Fra  TEXTA Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre brugere har nævnt - hvis du kan retfærdiggøre den tid du skal slås med DSB ift. hvad du tjener på det - så ville jeg sige, at det virker som en fantastisk god idé. Jeg ved ikke hvor stort markedet er, men det må du jo have undersøgt. Jeg ville i hvert fald benytte mig af tilbuddet, hvis det var nemt og hurtigt. Så du har en kunde her :-)

Mvh. 

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)